tag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post5254713784585264180..comments2023-07-05T15:10:33.142+03:00Comments on ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ: Άλλο Γέροντας, άλλο πνευματικός, άλλο εξομολόγοςπ Παντελεήμων Kρούσκοςhttp://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-75482331815994191412016-06-15T19:52:21.722+03:002016-06-15T19:52:21.722+03:00Είναι προφανές πώς δεν διαβάσατε προσεχτικά την αν...Είναι προφανές πώς δεν διαβάσατε προσεχτικά την ανάρτηση μου Κάτι σας διαφεύγει ή μου διαφεύγει! Διαβάστε την προσεχτικά γιατί λογω ασθενείας δεν μπορώ να επαναλαβάνομαι συνεχως στα σχόλια. Να στε καλά!π Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-23503259298990269272016-05-30T08:13:01.598+03:002016-05-30T08:13:01.598+03:00ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και την ευχή σας π. Παντελεήμων.
Δ...ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και την ευχή σας π. Παντελεήμων.<br /><br />Διαφωνούμε στο ότι ο όρος «Πνευματικός» κολλάει και στον Γέροντα και στον εξομολόγο. Πνευματικοί (άνθρωποι) είναι και οι δύο με διαφορετικές αποστολές ο καθένας τους. <br /><br />Ο Γέροντας δίνει κατευθύνσεις ζωής, ενώ ο εξομολόγος απλά εξομολογεί.<br /> <br />Υπάρχει άλλη ευχή που διαβάζεται για να χειροθετηθεί κάποιος σε Γέροντα και άλλη σε εξομολόγο. Αντίστοιχη ευχή που να διαβάζεται σε κάποιον για να γίνει Πνευματικός δεν γνωρίζω.<br /><br />Αν ο Γέροντας τυγχάνει να είναι και εξομολόγος, τότε έχουμε τον τέλειο συνδυασμό. Ο Γέροντας έχει την ανώτατη πνευματική εξουσία στην Εκκλησία.<br /><br />Ότι και να είμαστε, είτε μοναχοί, είτε λαϊκοί, στον Γέροντα κάνουμε Υ-Π-Α-Κ-Ο-Η. Δεν λέω ότι πάντα τα καταφέρνουμε, αλλά αυτό πρέπει να προσπαθούμε.Sitromhttps://www.blogger.com/profile/14440605738765481835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-1892349965902791272016-05-23T14:17:07.454+03:002016-05-23T14:17:07.454+03:00Δεν μπορώ να καταλάβω πού ακριβώς διαφωνούμε. Δεν μπορώ να καταλάβω πού ακριβώς διαφωνούμε. π Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-5121383426944736602016-05-23T09:17:13.944+03:002016-05-23T09:17:13.944+03:00ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχει...ΣΥΝΕΧΕΙΑ <br />Στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχει και ακολουθείται διαδικασία/ακολουθία με την οποία η κάποιος χειροθετείται <b>"Γέροντας"</b> καθώς και διαδικασία/ακολουθία με την οποία κάποιος λαμβάνει την εξουσία από τον οικείο Μητροπολίτη να εξομολογεί, χωρίς να παραβλέπουμε το γεγονός ότι επειδή Το Πνεύμα όπου θέλει πνεί, η Χάρις του Θεού να αναδεικνύει κάποιον Γέροντα, όπως τον Άγιο Παΐσιο στον οποίο έκανε υπακοή ο μακαριστός Πατριάρχης Δημήτριος και μάλιστα, όπως μαρτυρεί ο ίδιος ο Άγιος, όχι μόνον μια φορά, για θέματα που αφορούσαν την Εκκλησία. <br />Λίγη προσοχή εδώ. Ένας Πατριάρχης, όχι όποιος κι όποιος, έρχεται στο Όρος και πηγαίνει και βρίσκει τον απλό μοναχό (που όμως η Χάρις του Κυρίου έχει αναδείξει σε Γέροντα) για να τον ρωτήσει τι πρέπει να κάνει στα θέματα που αφορούν την Εκκλησία!!! <br /><br />Επειδή στην ανάρτηση κάνετε τον διαχωρισμό μεταξύ <b>"Γέροντα"</b> και <b>"Πνευματικού"</b>, θα ήθελα να με πληροφορήσετε άν για να γίνει κάποιος "Πνευματικός" υπάρχει κάποια διαδικασία/ακολουθία; Ή μήπως ο Γέρων και ο Πνευματικός είναι ένα και το αυτό και λόγω υπερβάλλοντος ζήλου (θεμιτόν άλλωστε) προς το μοναχικόν και αγγελικόν σχήμα έγινε ο διαχωρισμός αυτός μεταξύ Γέροντος και Πνευματικού; <br /><br />Προσωπικά δεν βλέπω καμμία διαφορά, άν εξαιρέσουμε, ας μου επιτραπεί η έκφραση, την <b>"Γεροντολαγνεία"</b> που υπάρχει στην σημερινή κοινωνία, και όλοι προσφωνούν τους πάντας "Γέροντα" για ευνόητους λόγους, και εδώ είναι το ανησυχητικό, χωρίς καν να γνωρίζουν την έννοια και την σημασία της λέξεως στα Εκκλησιαστικά πνευματικά δρώμενα.<br /> <br />Τελικά, αλήθεια, ανάμεσα στους χιλιάδες ιερείς που έχουμε, <b>πόσοι φέρουν επάξια τον τίτλο του "Γέροντος"</b> με την ευλογία της Εκκλησίας και μέσα από την ειδική προς τούτο ακολουθία χειροθέτησής τους σε "Γέροντες";;;<br /><br />Και ένα τελευταίο, επειδή γράφετε "Έχουμε έναν πνευματικό και πολλούς εξομολόγους", έχουμε ΕΝΑΝ εξομολόγο ΜΟΝΟΝ, και εάν για κάποιο λόγο κάποτε είμαστε μακρυά του και δεν μπορούμε να τον δούμε αυτοπροσώπως, του παίρνουμε ευλογία να εξομολογηθούμε σε κάποιον άλλον, και πάλι επιστρέφουμε στον εξομολόγο μας.<br /><br />Αυτά διδάχθηκα τα 30 χρόνια κοντά στον π. Φώτιο.<br /><br />Την ευχή του να έχουμε.<br />Sitromhttps://www.blogger.com/profile/14440605738765481835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-76549318316940958492016-05-23T09:16:27.012+03:002016-05-23T09:16:27.012+03:00Προβαίνω στην παράθεση αποσπασμάτων για να κάνω ερ...Προβαίνω στην παράθεση αποσπασμάτων για να κάνω ερώτηση.<br /> <br />...Πνευματικός εξομολόγος ήταν λχ ο γέροντας Πορφύριος.<br />...Στον Γέροντα κάνουμε υπακοή σαν μοναχοί και δείχνουμε εμπιστοσύνη σαν κοσμικοί....<br /><br />Νομίζω ότι κάπου υπάρχει μια σύγχυση στο θέμα μεταξύ "Γέροντα" και "Πνευματικού". <br /><br />Και για να μην παρεκτραπούμε, όταν λέμε "Γέρων" στην Εκκλησιαστική γλώσσα, κατά κανένα τρόπο δεν εννοούμε τον μεγάλο, τον γέρο στην ηλικία. Ο όσιος Δαυΐδ ο εν Ευβοία έφερε την προσωνυμία "Γέρων" από την ηλικία των 20 ετών, άν δεν με απατά η μνήμη μου.<br /><br />Σύμφωνα με τα γραφόμενα της ανάρτησης, ο άγιος Πορφύριος, που έζησε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του ΚΥΡΙΩΣ στον κόσμο και η συντριπτική πλειοψηφία των πνευματικών τέκνων του ήταν λαϊκοί θα έπρεπε να λέγεται "Πνευματικός" και όχι "Γέρων", και θα έπρεπε εμείς οι λαϊκοί απλά να του "έχουμε εμπιστοσύνη" και να μην του κάνουμε υπακοή. Αυτό όμως, το "να του έχουμε (απλά) εμπιστοσύνη", δεν απαντάται πουθενά αγιογραφικά. Δια της υπακοής μόνον σώζεται ο άνθρωπος, και πρέπει να πάρουμε ως παράδειγμα τον Κύριο ο Οποίος έκανε υπακοή μέχρι θανάτου, θανάτου δε σταυρού. <br /><br />Συμβαίνει, με την ευλογία του Κυρίου και από το 1983-2013, να έχω Γέροντα το πνευματικό τέκνο του Αγίου Πορφυρίου, τον π. Φώτιο τον Κερασιώτη (από την Κερασιά του Αγίου Όρους), ο οποίος κατά τα τελευταία 14 χρόνια της ζωής του ήταν ο Γέροντας της γυναικείας Ι.Μ.Δαμάστας στην Λαμία, και ΠΑΝΤΑ μου μιλούσε για την υπακοή. ΠΟΤΕ δεν μου έθεσε θέμα εμπιστοσύνης στο πρόσωπό του. Και μάλιστα μου έλεγε "Εγώ λέω ότι λέει ο νόμος του Θεού. Όποιος τον ακούει και τον τηρεί, αυτός κάνει θαύματα". Και επ' αυτού έχω γεγονότα που το αποδεικνύουν.<br /><br />Δεν διαφωνώ καθόλου στο ότι δεν πρέπει να συγχέουμε το μοναχικό με το κοσμικό ήθος, αλλά θα πρέπει να έχουμε πάντα υπ' όψιν μας ότι "φώς μοναχοίς, άγγελοι, και φώς λαϊκοίς, μοναχοί".<br /><br /><br />ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙSitromhttps://www.blogger.com/profile/14440605738765481835noreply@blogger.com