tag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post7636781956505616017..comments2023-07-05T15:10:33.142+03:00Comments on ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ: ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΛΑΙΟΥ Ή ΕΥΧΕΛΑΙΟΥπ Παντελεήμων Kρούσκοςhttp://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comBlogger19125tag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-84931915134370157032013-02-24T11:31:41.704+02:002013-02-24T11:31:41.704+02:00Όχι αγαπητέ Μάρκο δεν θα σε ααφορίσω.Η θρησκεία εί...Όχι αγαπητέ Μάρκο δεν θα σε ααφορίσω.Η θρησκεία είναι η μεγαλύτερη βλάβη του ευσεβούς ανθρώπου, όπως και η συνήθεια. Η συνήθεια και η εξοικείωση με το Ιερό είναι η αχρειότερη αμαρτία. Η ορθόδοξη πνευματικότητα προυποθέτει προσευχή πνευματική και ουσιαστική από καρδιά ταπεινή. Όταν υπάρχει πνεύμα ουσιοποιείται και ο τύπος, αλλιώς μένει νεκρός. Ας καλλιεργήσουμε την πνευματικότητα για να έχει και αξία το Κύριε Ελέησον και να μην γελοιοποιούμαστε έναντι των ανθρώ πων και δη του Κυρίου. Ο τυπος όμως δεν ειναι εξοβελιστέος. Η ορθοδοξία είναι αποκάλυψη εμπειρική πού κάνει χρήση ενός σώματος, κάτι χειροπιαστού. Ακόμα και η ψυχή μας είναι κτιστή σε σχέση με τον Θεό.Λοιπόν πνευμα για να μην πεθάνει ο τύπος. Οχι όμως και πνευμα ασώματο.π Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-89936504120462377752013-02-24T02:50:25.544+02:002013-02-24T02:50:25.544+02:00Καλημέρα. Έτυχε χτες να εκφράσω σε κάποιον ιερέα τ...Καλημέρα. Έτυχε χτες να εκφράσω σε κάποιον ιερέα την ανησυχία μου σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας λέμε το "Κύριε Ελέησον". Η αρχική απορία μου ήταν ότι αν είχαμε ορατό μπροστά μας τον Χριστό (ή έστω αισθανόμασταν ότι όντως είναι ανάμεσα στους συναγμένους εν τω ονόματί Του) , και του ζητούσαμε να μας ελεήσει, θα του μετράγαμε 40 "Κύριε Ελέησον" και μάλιστα με την ταχύτητα του φωτός? Εγώ θεωρώ ότι μάλλον (τουλάχιστον στο σημείο αυτό και ίσως και σε άλλα) έχουμε ξεφύγει από τα όρια της φυσιολογικής, λογικής και αληθινής επικοινωνίας (κοινωνίας) με το Θεό, με το Πνεύμα Αυτού και με το Χριστό, και παπαγαλίζουμε διάφορα, τα οποία μάλλον θυμίζουν μαγικές επωδούς, μαγικές επικλήσεις (spells όπως λένε και οι αγγλόφωνοι). Δεν καταλαβαίνω πως φτάσαμε στο σημείο να είναι αδιαμαρτυρήτως αποδεκτά τέτοια πράγματα και από τον κλήρο και από τον λαό, χωρίς κανείς εξ αυτών να τολμάει να τα επανεξετάσει ή να τα αμφισβητήσει.<br /><br />Βέβαια έκανα το λάθος και είπα απανωτά και άλλες αμφισβητήσεις μου στην ιερέα και στο τέλος μαλώσαμε…. οπότε και δεν πήρα απάντηση στο αρχικό μου ερώτημα… Πάντως εγώ ντρέπομαι κάθε φορά που βρίσκομαι στην εκκλησία να ακούω αυτό το «κυρλεησον κυρλεησον κυρλεησον κυρλέησον»… και φωναζω μεσα μου … «έλεος, ας τους σταματήσει κάποιος!».<br /><br />Ελπίζω να μην με «αφορίσετε» κι εσείς για τις αμφισβητήσεις μου…. <br />Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-28058720460954920712012-10-07T07:24:39.201+03:002012-10-07T07:24:39.201+03:00...με άλλα λόγια, οι διαβολοι είναι παρόντες και ε......με άλλα λόγια, οι διαβολοι είναι παρόντες και εν ενεργεία επι της γης, και είτε μεσα είτε ανάμεσα στα ζωντανά πλάσματα. Ένα έχω να πω γι αυτούς: οτι είναι πολύ άρρωστοι, δυστυχισμένοι και αξιολύπητοι. Δεν ξερω αν διαβάζουν τα γραφόμενα ή αν ακουν τις σκέψεις, πάντως αυτό έχω να τους πω..... είναι αξιολύπητοι.Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-55274956058191609232012-10-07T05:58:16.253+03:002012-10-07T05:58:16.253+03:00Πράγματι, κατα γενική εικόνα επικρατεί μια δαιμονι...Πράγματι, κατα γενική εικόνα επικρατεί μια δαιμονιώδης κατασταση στον κόσμο και στη ζωή. Μεταξυ κρατων, μεταξυ ανθρώπων, ακόμα και μεταξύ όλων των πλασμάτων που τρώει το ενα το άλλο ζωντανό. Η εχθρότητα, η βαρβαρότητα, η παράνοια, και του κακού ουκ εσται τέλος. Η διελευση από αυτή τη ζωή μοιάζει με ένα μακάβριο αστείο. Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-15863943098928900652012-10-06T17:05:57.094+03:002012-10-06T17:05:57.094+03:00Κατ'αρχας ο Σαταν εξέπεσε δεν είναι ο Θεός αίτ...Κατ'αρχας ο Σαταν εξέπεσε δεν είναι ο Θεός αίτιος της πτώσης του. <br />Δεύτερον αν θέλεις μια ρεαλιστική ερμηνεία, απλά κοίτα γύρω σου, Μάρκο.<br /><br />Επίσης, η Αποκάλυψη δεν διαβάζεται στο πάλαι ή στο ερχόμενο, αλλά στο νυν και αεί.π Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-21965747532991553752012-10-06T16:32:38.401+03:002012-10-06T16:32:38.401+03:00Λέει στην Αποκάλυψη:
"Και ερρίφθη ο δράκων ο...Λέει στην Αποκάλυψη: <br />"Και ερρίφθη ο δράκων ο μέγας, ο όφις ο αρχαίος, ο καλούμενος Διάβολος και ο Σατανάς, ο πλανών την οικουμένην όλην, ερρίφθη εις την γην, και οι άγγελοι αυτού ερρίφθησαν μετ' αυτού".<br /><br />Ασχετα αν αυτό έγινε στο παρελθόν ή προβλέπεται για το μελλον, δεν μπορώ να καταλάβω, σκουπιδότοπος είναι η Γη και τη διάλεξε ο Θεός για να ρίψει επ΄ αυτής το Σατανα; Δεν ειχε άλλο πλανήτη στο σύμπαν; Βεβαίως μπορεί να υπάρχουν χιλιες δυο ερμηνείες της φρασης αυτής. Πάντως δεν μου αρεσει καθόλου αυτό το σημείο....Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-60033471182377228922012-09-09T17:43:25.725+03:002012-09-09T17:43:25.725+03:00Ευχαριστώ για τις απαντήσεις μέχρι τώρα. Τις διαβα...Ευχαριστώ για τις απαντήσεις μέχρι τώρα. Τις διαβασα αρκετές φορές, και παρατηρώ οτι κάθε φορά που τις διαβάζω κολλάω πότε σε μια αμφιβολία και πότε σε άλλη. Τελος πάντων, επειδή "ο ζητών ευρίσκει, κλπ" ελπίζω με το χρόνο να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. :-)Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-24282800042062384402012-09-09T11:41:27.877+03:002012-09-09T11:41:27.877+03:00Στα ερωτήματα σου υπάρχει , νομίζω μία καίρια απάν...Στα ερωτήματα σου υπάρχει , νομίζω μία καίρια απάντηση: η κοινωνία με τον Θεό, η χρήση τλετουργικών, η συμμετοχή της ύλης στα μυστήρια, όλα αυτά τα εξωτερικά στοιχεία πού διαμορφώθηκαν με τον καιρό και στηρίζονται σε άγραφες αρχαίες παραδόσεις και πρακτικές , οιο οποίες είτε ποικιλλουν είτε παραμένουν κοινές κατά τόπο και χρόνο, μας δείχνουν έναν έντονο ΡΕΑΛΙΣΜΟ,κάτι "πιαστερό",απτό ΜΙΑΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, που διακρίνει την ορθοδοξία από κάθε θρησκεία, πίστη ή ιδεολόγημα. Ο ΘΕΟΣ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ, ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ, Ο ΘΕΟΣ "ΜΙΛΑ" ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΑΓΕΙ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟ. Πνεύμα και ύλη είναι άρρηκτα δεμένα και τα υλικά αγιάζονται από τις ενέργειες του Θεού. Η ορθοδοξία δεν είναι πνευματική φιλοσοφία, ώστε να αρνείται την ύλη ή να την θεωρεί βδελυρή, αλλά ούτε χυδαίος παγανισμός για να προσκολλάται στην ύλη, στον τυπο και το είδωλο ΣΑΝ ΚΆΤΙ ΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ. Είναι η συνάντηση πνεύματος και ύλης. Το δόγμα της ενανθρώπησης του Θεού που είναι πνευμα και έλαβε σάρκα στο πρόσωπο του Χριστού έχει προεκτάσεις σε όλες τις πτυχές της Εκκλησίας, ακόμα και στο τελετουργικό και μάλλον εκεί είναι πλέον φανερό.Γι αυτό λχ η Εκκλησία όρθωσε ανάστημα εναντίον στην εικονομαχία, είτε αρνήθηκε την υλική εικονολατρεία.π Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-79684551190417893202012-09-08T23:33:09.352+03:002012-09-08T23:33:09.352+03:00Επίσης και πάλι έχω άλλη απορία: Για το Ευχέλαιο: ...Επίσης και πάλι έχω άλλη απορία: Για το Ευχέλαιο: Σχετικά με τη φράση "να τον αλείψουν με λάδι" δεν διευκρινίζεται πουθενά ούτε πόσο λάδι, ούτε αν θα αλείψουν όλο το σώμα ή μερος αυτού, ούτε αν θα αλείψουν π.χ. 5 σημεία σε σχήμα σταυρού. Από πού λοιπόν εμείς υιοθετήσαμε το τελετουργικό όπως το κάνουμε σήμερα; Και αν "η δύναμη της πίστεως σώζει τον πάσχοντα", τότε μήπως τα υπόλοιπα τελετουργικά είναι απλώς "συνεπικουρικά" ενισχυτικά της πίστεως;<br />Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-80036018840585744122012-09-08T23:25:36.244+03:002012-09-08T23:25:36.244+03:00Επίσης δεν κρύβω οτι κυριολεκτικά τρομάζω θεωρώντα...Επίσης δεν κρύβω οτι κυριολεκτικά τρομάζω θεωρώντας οτι παντού και πάντα ο άνθρωπος κατακλύζεται λίγο ως πολύ απο δεισιδαιμονίες, σε όλες τις θρησκείες, αλλά δεν καταλαβαίνει οτι είναι δεισιδαιμονίες. Δεδομένης της τάσης του ανθρώπου να υποτάσσεται τόσο εύκολα σε δεισιδαιμονίες και σε αυθαίρετα και αναπόδεικτα "πιστεύω", ανησυχώ μηπως και τα Μυστήρια τα δικά μας περιέχουν μεγάλη δόση από τετοιες. Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-13472571244972884452012-09-08T23:14:45.865+03:002012-09-08T23:14:45.865+03:00Για την Θ.Κοινωνια, έχω μια αμφιβολία, μήπως τα πρ...Για την Θ.Κοινωνια, έχω μια αμφιβολία, μήπως τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Δηλαδή όταν λέει "Τούτο ποιείτε εις την εμην ανάμνησιν" έχω την αίσθηση οτι εκείνο που τον ενοιαζε (και μάλιστα λίγο πριν φύγει από τη γη) ήταν να μην τον ξεχάσουμε, και (τι πιο απλό) συσχέτισε την ανάμνησή του με τα συνηθέστερα των τροφίμων που θα βρίσκονταν καθημερινά στο τραπέζι μας, φτωχών και πλούσιων, το ψωμί και το κρασί. Τον ένοιαζε δηλαδή περισσότερο "η ανάμνηση" και όχι το "τούτο ποιείτε". Το δε "τρωγων μου τη σάρκα και πίνων μου το αίμα" θα μου φαινόταν απλούστερο και κατανοητότερο αν σήμαινε: "αυτός που με τρώει Εμένα, που είμαι ο Λόγος του Θεού" άρα αυτός που τρώει τον Λόγο του Θεού (και οχι υποχρεωτικά τον υλικό αρτο και τον οίνο), αυτός μένει εν εμοι καγώ εν αυτώ. Τα λόγια του ήθελε να φάμε και όχι οτιδήποτε υλικο. Φοβάμαι συνεπώς οτι το να πιστεύουμε οτι ο άνθρωπος "εχει ζωή εν εαυτώ" και "σώζεται" με το να λαμβάνει άρτο και οίνο είναι ο εύκολος τρόπος να νομίζει οτι σώζεται, άρα τελικά πλανάται. Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-43007475729572372772012-09-08T22:48:05.734+03:002012-09-08T22:48:05.734+03:00Μέχρι εκεί που φτανει το δικό μου μυαλό, δεν μπορώ...Μέχρι εκεί που φτανει το δικό μου μυαλό, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το Πνεύμα το Άγιο προκειμένου να "επιδράσει" θα πρέπει να κανουμε συγκεκριμένα τελετουργικά και διαδικασίες ανάλογες με το είδος του εκάστοτε Μυστήρίου και της "επίδρασης" που ζητάμε; Οταν λέει "όπου θέλει πνει και τη φωνή αυτού ακούεις και δεν ξέρεις απο που ερχεται και που πάει", δεν βλέπω να θέτει ως προϋπόθεση το να γίνονται τελετουργικές διαδικασίες πρώτα. Επίσης δεν έχω καταλάβει μεχρι σημερα για ποιο λόγο το Πνεύμα χρειάζεται τα υλικά διάμεσα (άρτο, οινο, έλαιο, ύδωρ) σε συνδυασμό με τις τελετουργίες προκειμένου να επέλθει σε μας. Θελω να πιστεύω οτι μπορεί να πνει όπου θελει και χωρίς την απαρέγκλιτη τελεση των διαδικασιών του τελετουργικού.Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-44800765719383079212012-09-08T21:12:02.828+03:002012-09-08T21:12:02.828+03:00Μυστήριο εκ του μυώ, μυούμαι, εισέρχομαι σε κάτι γ...Μυστήριο εκ του μυώ, μυούμαι, εισέρχομαι σε κάτι για μυημένους για εκλεκτούς. Στην συγκεριμένη περίπτωση ισχυει για τους βαπτισμένους ΟΡΘΟΔΟΞΑ.Αυτοί οι μύστες εισέρχονται στο μυστήριο της θεότητας και μετέχουν των εκκλησιαστικών μυστηρίων. Τα μυστήρια προυπήρχαν της Καινής Διαθήκης και εκτός αυτού, η καινή διαθηκη δεν είναι το αποκλειστικό ευαγγέλιο του Χριστού, υπάρχει παράδοση και εκκλησία πριν και μετά την ΚΔ, διότι το ¨αγιο Πνεύμα δεν σταματά να πνεί εντός της Εκκλησίας. Γι'αυτό δεν είναι ουσιαστική ή απαραίτητη η μη αναφορά της λέξης εντός της Γραφής<br /><br />Κοινωνια: ο τρωγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα ΕΝ ΕΜΟΙ ΜΕΝΕΙ ΚΑΓΩ ΕΝ ΑΥΤΩ. Ο πιστός ΚΟΙΝΩΝΕΙ τον ΧΡΙΣΤΟ και ΜΕ τον ΧΡΙΣΤΟ. Γίνεται σύσσωμος και σύναιμος με Αυτόν και διά του κοινού ποτηρίου με την Εκκλησία, τους αδελφούς του σε ένα σώμα.Είναι ένα διαρκες πασχαλινό γεγονός πού συχνά αναφέρεται από τον ίδιο τον Χριστο ως το γαμήλιο τραπέζι με την Νύμφη Εκκλησία. Μιλάμε για ΚΟΙΝΩΝΙΑ, μετοχή σε ένα ΣΩΜΑ, όχι για απλή συμμετοχή σε κάποιο συμβολικό τελετουργικό.<br />Ανάμνησις: δεν σημαίνει την αναπάράσταση, αλλά την διαρκή επανάληψη του ΕΝΟΣ ΚΑΙ ΙΔΙΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΘΥΣΙΑΣ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΠΡΑΞΗΣ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ. Η Θεία Ευχαριστία πού τελέστηκε στον Μυστικό Δείπνο είναι αυτή η ίδια σε κάθε λειτουργία, από το βράδυ της Μ Πέμπτης έως συντελείας κόσμου.<br /><br />Ελπίζω να βοήθησα.π Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-84709022641921941472012-09-08T18:39:48.249+03:002012-09-08T18:39:48.249+03:00Αν δεν θελετε να μου απαντήσετε μεσω του Blog, παρ...Αν δεν θελετε να μου απαντήσετε μεσω του Blog, παρακαλώ απαντήστε μου στο oryxgr@gmail.com Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-77159298304318327382012-09-08T18:39:01.355+03:002012-09-08T18:39:01.355+03:00Και μια ακόμα απορία: Πως από τη φράση του Χριστο...Και μια ακόμα απορία: Πως από τη φράση του Χριστού "Τούτο ποιείτε εις την εμην ανάμνησιν" προκύπτει η φράση "Κοινωνώ των Αχράντων Μυστηρίων" ?Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-11820934392439519592012-09-08T18:30:08.175+03:002012-09-08T18:30:08.175+03:00Εψαξα ολη την Καινή Διαθήκη, και δεν είδα κάπου να...Εψαξα ολη την Καινή Διαθήκη, και δεν είδα κάπου να σχετίζει τη λέξη "Μυστήριο" με τις Τελετές που εμείς ονομάζουμε Μυστήρια. Τι σημαίνει η λέξη "μυστήριο", διότι εκ πρώτης όψεως από τα συμφραζόμενα στο ευαγγέλιο μοιάζει να σημαίνει "ασύλληπτο", "ακατανόητο". Γιατί όμως ενω το ευαγγέλιο δεν τα ονόμασε Μυστήρια αυτά τα 7, εμείς τα ονομάσαμε έτσι? (Σημειωτέον πάντως οτι εγώ προσωπικώς δεν μπορώ να καταννοήσω πώς είναι δυνατόν να απαιτούνται τελετουργικές διαδικασίες προκειμένου να ενεργήσει ο Θεός ανάλογα σε κάθε περίπτωση). Μαρκος Καπιρηςhttps://www.blogger.com/profile/16278579368325845667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-14464573385975338402010-02-22T21:52:44.203+02:002010-02-22T21:52:44.203+02:00Έγραψα μόνο για το κείμενο του Κουγιουμτζόγλου, τί...Έγραψα μόνο για το κείμενο του Κουγιουμτζόγλου, τίποτε άλλο. Και για αυτό το σχέδιο που μάλλον είναι σε κάποιο ιερατικό.Vater Panajiotishttps://www.blogger.com/profile/17510924810082597353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-49322081267927828602010-02-22T21:32:01.456+02:002010-02-22T21:32:01.456+02:00Αν και συμφωνώ απολύτως με το σχόλιο σου,πάτερ, ωσ...Αν και συμφωνώ απολύτως με το σχόλιο σου,πάτερ, ωστόσο απορώ πού ακριβώς διέγνωσες σακραμενταλισμό στο κείμενο. <br />Νομίζω πώς εξ αρχής ξεκαθάρισα πώς τα μυστήρια δεν είναι επτα αλλά άπειρα και η όποια σχολαστική συστηματοποίηση τους γίνεται μόνο για να διακριθούν τα επτά των γνωστών μυστηρίων, στα οποία μερικοί προσθέτουν και την μοναχική κουρά. Εκτός και αν σε χαλάει και αυτή η σχολαστική αναφορά στην επτάδα, η οποία όμως είναι αυστηρά εγκυκλοπαιδική και μόνον.<br />Αν σε χαλάει η λέξη "τελετή" θα ήθελες να μου υποδείξεις κάποια άλλη προς αντικατάσταση της; Γιατί στα εν λόγω μυστήρια, τα οποία ναί συμφωνώ δεν είναι τελετές ψιλώ τω λόγω όπου όλοι περνάμε καλά και ευλαβέστατα, ακολουθούμε κάποιο τελετουργικό αν μη τι άλλο. Η αναφορά στην λέξη "τελετή" δεν είναι στην ουσία του μυστηρίου αλλά στην αισθητή διαδικασία του. <br /><br /><br />"Αρχίζοντας να εκλογικεύουμε και να συστηματοποιούμε τα πάντα, θα καταντήσουμε (αν δεν καταντήσαμε ήδη) στην χειρότερη περίπτωση φοκλορικοί μάγοι που τελούν μαγικές τελετές και την καλύτερη υπάλληλοι που εξυπηρετούν κάποιες αόριστες μεταφυσικές ανάγκες": Αυτό νομίζω επαφίεται στην ιερατική συνείδηση και αυτοσυνειδησία του καθένα μας. Την κάθε κατάντια την καταπολεμάμε με το φιλότιμο,την γνώση και την ευθύνη.π Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-1096711357902683322010-02-22T21:15:51.029+02:002010-02-22T21:15:51.029+02:00Είναι απίστευτο πόσο έχει εισχωρήσει ο σακραμενταλ...Είναι απίστευτο πόσο έχει εισχωρήσει ο σακραμενταλισμός και ο πιετισμός στην Ορθοδοξία, και μάλιστα από κάποιους που κόπτονται πως διαφυλάττουν την ορθοπραξία! Η ανάλυση του Κουγιουμτζόγλου είναι η ακριβής έκφραση του Ρωμαιοκαθολικισμού! <br />Η Ορθοδοξία δεν έχει τελετές!Τελετές έχει ο Στρατός, η Βουλή, οι διάφορες οργανώσεις, οι Μασώνοι και το Τσάμπιονς Λιγκ. Η Ορθοδοξία έχει μυστήρια. Αυτά δεν είναι ούτε 7, ούτε 17, ούτε 47. Ή διαίρεση και αρίθμηση των μυστηρίων είναι αποκλειστικά σακραμενταλιστική πρακτική της Δύσεως!Στην πραγματικότητα ολόκληρη η παρουσία της Εκκλησίας είναι μυστήριο, όλες οι εν τω κόσμω εκφάνσεις της είναι μυστηριακές. Ο Μάξιμος ο Ομολογητής περιγράφει την Εκκλησία του Χριστού ως "σχέση κτιστού και ακτίστου". Κάθε στιγμή παρουσίας της λοιπόν είναι το Μέγα Μυστήριο, όχι μόνο το Ευχέλαιο, ο Γάμος κλπ. Δεν είναι μυστήριο η ύπαρξή της 2000 έτη σε πείσμα των μισούντων αυτήν;Δεν είναι μυστήριο η πίστη των μαρτύρων που πρόθυμα πέθαιναν για να μην την αρνηθούν;(την Εκκλησία). Δεν είναι μυστήριο η ύπαρξη αγίων όλες τις εποχές, σε όλα τα μέρη της γής και μάλιστα εκεί που πολλοί δεν το περίμεναν;<br />Αρχίζοντας να εκλογικεύουμε και να συστηματοποιούμε τα πάντα, θα καταντήσουμε (αν δεν καταντήσαμε ήδη) στην χειρότερη περίπτωση φοκλορικοί μάγοι που τελούν μαγικές τελετές και την καλύτερη υπάλληλοι που εξυπηρετούν κάποιες αόριστες μεταφυσικές ανάγκες.Vater Panajiotishttps://www.blogger.com/profile/17510924810082597353noreply@blogger.com