tag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post9149244457254367915..comments2023-07-05T15:10:33.142+03:00Comments on ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ: Περί βαπτισμού τέκνων αθέωνπ Παντελεήμων Kρούσκοςhttp://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-72088561435428957532010-01-21T20:04:43.417+02:002010-01-21T20:04:43.417+02:00eyxaristw!
modern-fathereyxaristw!<br />modern-fatherAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-22021798383290484122010-01-20T13:30:56.027+02:002010-01-20T13:30:56.027+02:00Προς Modern Father:
Ο όρος "τριαδική χριστολ...Προς Modern Father:<br /><br />Ο όρος "τριαδική χριστολογία" είναι ένας ευφημισμός που σημαίνει"πολύπλοκη, λεπτομερής και ίσως περιττή θεολογία". Αν διαβάζατε τα γραφόμενά μου, θα καταλαβαίνατε τι εννοώ και αν γνωρίζω το τι είναι Τριαδολογία και Χριστολογία και δεν θα επικεντρωνόσασταν στον κώνωπα. <br /><br />Αντ'αυτού,δίνετε μια νοηματοδότηση του βαπτίσματος τελείως εκτός ορθόδοξης παράδοσης και-κυρίως-Νομοκανονολογίας!Αν θέλετε να κουνάτε το δάχτυλο ως Χρυσόστομος ή Καβάσιλας "εν ετέρα μορφή", στρέψτε το αλλού παρακαλώ.<br />Τον χαρακτηρισμό του ταραγμένου σας τον επιστρέφω ατόφιο.Vater Panajiotishttps://www.blogger.com/profile/17510924810082597353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-90238210366913879772010-01-20T11:01:13.686+02:002010-01-20T11:01:13.686+02:00Πάτερ Ιερόθεε, δεν αμφιβάλω για το όμορφο ήθος σου...Πάτερ Ιερόθεε, δεν αμφιβάλω για το όμορφο ήθος σου αδελφέ μου. Είναι αποτυπωμένο στην αγωνία σου και στο ιστολόγιο σου.<br />Όμως η κατήχηση του νεοφώτιστου είναι μια διαδικασία που μπορεί να κρατήσει διά βίου , μετά το βάπτισμα, όπως και στον καθένα μας. Και ένα παιδί ας πούμε που μεγαλώνει σε ένα άθεο περιβάλλον ενώ είναι βαπτισμένο, θα δώσει ο Θεός να γνωρίσει τον Κύριο κάποια στιγμή. Ο Κύριος δεν αδιαφορεί ούτε για μια αμοιβάδα, πόσο μάλον μια υχή αθώα και φωτισμένη. Αν ήταν θέμα γνωσιολογικό,κατηχητικό, θέμα ευσέβειας, τότε θα έπρεπε να ακυρώσουμε το βάπτισμα 9000000 ελλήνων(και λίγους λέω) και να τους διαγράψουμε από τις δέλτους της Εκκλησίας.<br />Όμως το ξαναλέω. Το βάπτισμα είναι ένα μυστήριο, η Γέννηση μας. Αυτό μας λέει ο άγιος Νικόλαος. Η σωτηρία δίνεται δυνάμει στον άνθρωπο και εκείνος την χειρίζεται ελεύθερα. Εκεί συνίσταται η ελευθερία. Στο βάπτισμα δεν τίθεται θέμα ελευθερίας ή μη ελευθερίας.Μυστήριο είναι η βάπτιση , όχι τελετουργικό.<br /><br />Άλλωστε η πηνελόπη έχει δίκιο γράφοντας:"ξαντλησεως των δυνατοτητων μας)και του θεου (χωρις ορια...)Η καταργηση λοιπον του νηπιοβαπτισμου ειναι ακρως επικυνδινη,ακρως απερισκεπτη και καταδικαζει ψυχες στο σκοταδι.χανει κανεις τη χαρα της βαπτισεως του?καλλιτερα να χασει μια μικρη χαρα παρα να χασει το φως του χριστου τοσα χρονια που θα ειναι αβαπτιστος".<br />Ψυχές στην ύπαρξη εν Χριστώ φέρνουμε, όχι μορφωμένους θρησκευτικά ανθρώπους.<br />Καλημέρα σου.π Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-5551054646450827802010-01-20T08:46:47.379+02:002010-01-20T08:46:47.379+02:00Na αποφασιζει μονο του εαν θα βαπτιστει? μη γενοιτ...Na αποφασιζει μονο του εαν θα βαπτιστει? μη γενοιτο...για να εχει και την χαρα αν δεν απατωμαι του μυστηριου? Εαν πεθανει πριν βαπτιστει ποιος εχει την ευθυνη αυτης της ψυχης?εγω που ειναι παιδι μου?η της εκκησιας?γιατι να καταδικαστει μια ψυχη να συναντησει το φως ενω η ιδια ειναι στο σκοτος?δεν χαιρεται το μυστηριο?μα πολλα δεν χαιρεται μικρο....χαιρεται οταν ειναι αβαπτιστο και δεν εκκλησιαζεται?το νηπιο ασφαλιζεται πνευματικα οταν βαπτιστει νομιζω και συνχωρεστε με...εχει την ευκαιρια να εκκλησιαζεται,να κοινωναει και να εξομολογειται απο μικρο ...να παρει τα χαρισματα του Αγιου πνευματος απο τον κυριο μας...ωστε καλλιεργοντας τα στην πορεια της ζωης του να νοιωσει την αγαπη του θεου απο καρδιας-νου,να ομοιασει με τον κυριο να παρει χαρισμα τον αγγελο του...η βαπτιση ειναι δωρο για τον ανθρωπο.Ειναι δυνατον να κουβαλας το προπατορικο αμαρτημα τοσα χρονια στην πλατη σου--μαζι με τις δικες σου αμαρτιες? Αυτο ειναι σκοτος εν εξεληξει θα ελεγα...οχι οχι...δεν συνφωνω...δεν ξερω να θεολογω,δεν ξερω πολλα...θελω να ξερω λιγα και ουσιαστικα...θελω να ξερω αυτα που θα με οδηγησουν σε ε κ ε ι ν ο ν που με αγαπησε πολυ πριν γεννηθω... ε κ ε ι ν ο ν που εχυσε το αιμα του δια εμας...σε εκεινον που μας χαριζει τοσα αγαθα (πνευματικα και υλικα) και τοσα χαρισματα (εσωτερικα και εξωτερικα)ετσι με ταξη και αναλογα με τον ζηλο τα ενισχυει οχι για να υπερηφανευτουμε,ουτε γιατι στην ουσια το αξιζουμε θαρρω,αλλα απο την πολλη του αγαπη και για την εξυπηρετηση του συνολου και αυτα ολα εδω θα τα αφησουμε,το καλλος ομως της ψυχης θα παρουμε μαζι μας μαζι με την πιστη και την αγαπη του πλησιον(μεχρι εξαντλησεως των δυνατοτητων μας)και του θεου (χωρις ορια...)Η καταργηση λοιπον του νηπιοβαπτισμου ειναι ακρως επικυνδινη,ακρως απερισκεπτη και καταδικαζει ψυχες στο σκοταδι.χανει κανεις τη χαρα της βαπτισεως του?καλλιτερα να χασει μια μικρη χαρα παρα να χασει το φως του χριστου τοσα χρονια που θα ειναι αβαπτιστος/////με εκτιμηση πηνελοπηπηνελοπηnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-87189339901928021942010-01-20T02:48:03.534+02:002010-01-20T02:48:03.534+02:00Αὐτὸ εἶναι τὸ ἔργο τοῦ Βαπτίσματος. Ἐλευθερώνει ἀπ...Αὐτὸ εἶναι τὸ ἔργο τοῦ Βαπτίσματος. Ἐλευθερώνει ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες, συμφιλιώνει τὸν Θεὸ μὲ τὸν ἄνθρωπο, κάνει τὸν ἄνθρωπο υἱὸ τοῦ Θεοῦ, ἀνοίγει τὰ μάτια τῆς ψυχῆς, δίνει τὴν αἴσθηση τοῦ θείου φωτός, μὲ λίγα λόγια προετοιμάζει γιὰ τὴν μέλλουσα ζωή"<br /><br />όσους ελευθερα ζουν κατα αυτο...όχι όσους είναι βαπτισμένοι και αγνοούν την ευσεβεια της ορθοδοξου πίστεως!<br />συμφωνω απολυτα με το κειμενο...οχι γιατι ειναι απλα ενος αγιου αλλα η πίστη της Εκκλησιας μας!<br />ειρηνη και ευχες ζητω απο εσας τους ποιμενες μας, <br />ο Διάκονος Χριστού και δικος σας διάκονος,<br />ΙερόθεοςModern Fatherhttps://www.blogger.com/profile/16089656599578754440noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-7984293325366418492010-01-20T02:44:33.902+02:002010-01-20T02:44:33.902+02:00prow ton patera Παναγιώτη,
μακαρι να μπορούσαμε να...prow ton patera Παναγιώτη,<br />μακαρι να μπορούσαμε να σεβασθούμε την ελευθερια καθενος σε πολλά θέματα!<br />δεν νομιζω οτι το βατισμπα οταν ειναι ελευθερη επιλογη και μετοχη στο σταυραναστασιμο βιο του Χριστου όπως πολύ ωραία λέγει ο αγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας!έχει μαγικο ένδυμα...συγνωμη αν εγινα αιτια να χαλασω την θεολογικη σας σκεψη και πρακτικη...και εκφραση των αποψεων σας!<br />νομισα οτι συζητουμε ελευθερα και ορθοδοξα!<br /><br />δεν υπάρχει πατερ μου τριαδικη χριστολογια...αφού τότε θα υπήρχε και χριστολογική τριαδολογία!άρα το αλογον στο μεγαλειο του !<br />μην γραφετε οταν ειστε ταραγμενος!Modern Fatherhttps://www.blogger.com/profile/16089656599578754440noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-42121510409270875762010-01-20T01:38:19.040+02:002010-01-20T01:38:19.040+02:00Πατέρες ίσως βοηθήσει στην κουβέντα μας ο λόγος το...Πατέρες ίσως βοηθήσει στην κουβέντα μας ο λόγος του αγίου ΝικολάουΚαβάσιλα, απόσπασμα από το έργο "Περί της εν Χριστώ ζωής". Υποστηρίζει ακριβώς πώς το βάπτισμα είναι η υποστασιοποίηση του ανθρώπου.<br />Ας μιλήσει ο άγιος λοιπόν:<br /><br />"Στὰ ἱερὰ Μυστήρια εἰκονίζουμε τὴν ταφὴ καὶ ἐξαγγέλλουμε τὸ θάνατο τοῦ Χριστοῦ. Μὲ αὐτὰ γεννιόμαστε, μορφοποιούμαστε καὶ συναπτόμαστε ὑπερφυῶς μὲ τὸν Σωτήρα. Αὐτὰ εἶναι ἐκεῖνα μὲ τὰ ὁποῖα, ὅπως λέει ὁ Παῦλος, «ἐν αὐτῷ ζῶμεν καὶ κινούμεθα καί ἐσμεν». Τὸ Βάπτισμα χορηγεῖ τὴν ὕπαρξη καὶ τὴν ὑπόσταση κατὰ Χριστόν, γιατὶ μᾶς παίρνει νεκροὺς καὶ διεφθαρμένους καὶ μᾶς εἰσάγει γιὰ πρώτη φορὰ στὴ ζωή. Ἡ χρίση μὲ τὸ Μύρο τελειοποιεῖ αὐτὸν ποὺ γεννήθηκε, γιατὶ προσφέρει ἐνέργεια κατάλληλη γι᾿ αὐτὴ τὴ ζωή. Ἡ θεία Εὐχαριστία συντηρεῖ καὶ διατηρεῖ τὴ ζωὴ αὐτὴ καὶ τὴν ὑγεία, γιατὶ ὁ Ἄρτος τῆς ζωῆς δίνει τὴ δυνατότητα νὰ διαφυλάξουμε ὅσα ἀποκτήσαμε καὶ νὰ παραμείνουμε ζωντανοί. Ζοῦμε λοιπὸν μὲ αὐτὸν τὸν Ἄρτο, κινούμαστε μὲ τὸ Μύρο, ἔχοντας λάβει τὴν ὕπαρξη ἀπὸ τὸ Βάπτισμα.<br /><br />Τὸ Βάπτισμα εἶναι ἀρχὴ βίου καὶ βάση καὶ θεμέλιο ζωῆς. Ἀλλὰ καὶ ὁ Χριστὸς πού, μαζὶ μὲ ὅλα ὅσα ἀνέχθηκε γιὰ μᾶς, ἔπρεπε καὶ νὰ βαπτισθῆ, τὸ βάπτισμα δέχθηκε πρὶν ἀπὸ τὰ ἄλλα. Καὶ τὰ ὀνόματα τοῦ Βαπτίσματος τί ἄλλο δηλώνουν; Γέννηση, ἀναγέννηση, ἀνάπλαση καὶ σφραγίδα ὀνομάζεται, κι ἀκόμη βάπτισμα, ἔνδυμα, χρίσμα, χάρισμα, φώτισμα καὶ λουτρό. Ὅλα δηλώνουν ἕνα καὶ τὸ αὐτὸ πράγμα· Ἀρχὴ τῆς ὑπάρξεως αὐτῶν ποὺ ὑφίστανται καὶ ζοῦν κατὰ Θεὸν εἶναι τὸ Μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος. Ἡ γέννηση λοιπὸν εἶναι φανερὸ ὅτι σημαίνει αὐτὸ καὶ τίποτε ἄλλο. Καὶ ἡ ἀναγέννηση καὶ ἡ ἀνάπλαση ἐπισημαίνουν μόνο ἐκεῖνο· Αὐτοὶ ποὺ τώρα γεννιοῦνται καὶ πλάθονται εἶχαν γεννηθῆ προηγουμένως καὶ ἐπειδὴ ἔχασαν τὴ μορφή τους, ἐπανέρχονται τώρα μὲ δεύτερη γέννηση στὴν πρώτη μορφή.<br /><br />Νὰ βαπτισθοῦμε σημαίνει νὰ γεννηθοῦμε κατὰ Χριστὸν καὶ νὰ λάβουμε ὕπαρξη καὶ ὑπόσταση, ἐνῶ δὲν ἤμασταν τίποτε.<br /><br />Αὐτὸ εἶναι τὸ ἔργο τοῦ Βαπτίσματος. Ἐλευθερώνει ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες, συμφιλιώνει τὸν Θεὸ μὲ τὸν ἄνθρωπο, κάνει τὸν ἄνθρωπο υἱὸ τοῦ Θεοῦ, ἀνοίγει τὰ μάτια τῆς ψυχῆς, δίνει τὴν αἴσθηση τοῦ θείου φωτός, μὲ λίγα λόγια προετοιμάζει γιὰ τὴν μέλλουσα ζωή"<br />(Ἁγίου Νικολάου Καβάσιλα, Περὶ τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, ἀποσπάσματα ἀπ᾿ τοὺς Α´ καὶ Β´ Λόγους)π Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-51205339017881335682010-01-20T01:31:13.942+02:002010-01-20T01:31:13.942+02:00Προς Modern father:
Τότε, ας αφήσουμε ΟΛΑ τα παιδι...Προς Modern father:<br />Τότε, ας αφήσουμε ΟΛΑ τα παιδιά να αποφασίσουν όταν μεγαλώσουν με αυτή τη λογική. Τα ίδια σας τα λόγια φανερώνουν μια μαγική έννοια του βαπτίσματος!Για ποιο λόγο τότε να βαπτίζουμε νήπια που δεν γνωρίζουν από τριαδική χριστολογία και άλλα τέτοια;Τι σημασία έχει και τότε αν οι γονείς είναι βαπτισμένοι;<br /><br />Και αν το βάπτισμα δεν πρέπει να το θεωρούμε μαγικό όπως (σωστά) λέτε, για ποιο λόγο να τελούμε κηδεία σε άνθρωπο που βαπτίστηκε πριν 80 χρόνια και έκτοτε δεν ξαναπάτησε σε ναό; Είναι περισσότερο χριστιανός από το τέκνο των αθέων;Vater Panajiotishttps://www.blogger.com/profile/17510924810082597353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-51833563063986791742010-01-20T01:27:25.331+02:002010-01-20T01:27:25.331+02:00διορθ. όπου απορρίει=απορρίψειδιορθ. όπου απορρίει=απορρίψειπ Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-80125858283380165292010-01-20T01:25:26.359+02:002010-01-20T01:25:26.359+02:00Γιατί πάτερ μου , πρώτον η απόρριψη βάπτισης δεν έ...Γιατί πάτερ μου , πρώτον η απόρριψη βάπτισης δεν έγινε για να μην καταστρατηγηθεί η ελευθερία του παιδιού, αλλά για όλους τους παραπάνω λόγους.¨Αλλωστε δεν επιδεικνύουν συνήθως παρόμοιες ευαισθησίες όταν πρόκειται για παιδιά χριστιανικού ζεύγους.<br /><br /><br />Και δεύτερον δεν είμαι κατά του νηπιοβαπτισμού. Είναι ένα στοιχείο που δεν εισήχθη εμβόλιμα στην Εκκλησία, λόγω ποιμαντικών και ιστορικών αναγκών, όπως λέγεται, κυρίως σαν επιχείρημα άλλων δογμάτων. Το βάπτισμα δεν το αντιμετωπίζει η ορθόδοξη εκκλησία εντελώς κατηχητικά, αυστηρά μυσταγωγικά αλλά μυστηριακά. Είναι θέμα ζωής ή θανάτου, με την πνευματική έννοια.<br /><br />Κάποτε ναι. "Εδινες" ας πούμε "εξετάσεις" για να γίνεις χριστιανός. Παρόλο που ήταν πρακτική της εκκλησίας για κάποιους αιώνες, δεν επικράτησε. Η είσοδος στην Εκκλησία δεν είναι μια κοσμική μύηση. Η Εκκλησία νομίζω πώς παρέχει σωτηρία χωρίς να ζητά εγγυήσεις. Είναι στο θέμα του καθενός πώς θα το χειριστεί. <br /><br />Ακριβώς θα ετίθετο θέμα μαγικής επιρροής,επισφραγιστικού και μυητικού τελετουργικού αν προηγείτο μακρά δοκιμασία πριν από την βάπτιση. Η βάπτιση όμως δεν ειναι η εποσφράγιση, το τέλος μιας κατηχητικής πορείας, ένα ηθικό βραβείο, ένα νέο επίπεδο μύησης. Είναι ακριβώς όπως είπατε μετοχή στον θάνατο και την ανάσταση του Χριστού. Πεθαίνει ο παλαιός άνθρωπος και γεννάται ο καινός άνθρωπος, ο άνθρωπος εν Χριστώ. Νομίζω πώς κατά την ορθόδοξη θεολογία το Βάπτισμα είναι γέννηση στη βασιλεία του Θεού. Η αμαυρωμένη λόγω του προπατορικού αμαρτήματος ανθρώπινη φύση (δεν πρόκειται για νομική κληρονομική ενοχή όπως λένε οι παπικοί, αλλά κατάσταση)με το βάπτισμα φωτίζεται. Έχουμε μια γέννηση , μια αναδημιουργία του ανθρώπου. Στη γέννηση επενεργεί αυτός που γεννά κυρίως όχι αυτός που γεννάται. Γι'αυτό δεν τίθεται θέμα ελευθερίας, όπως ο πατέρας κάποιου δεν τον ρωτά πριν τον γεννήσει.Ο νηπιοβαπτισμός λοιπόν είναι το ύψιστο των ευεργετημάτων απ'την πλευρά των γονέων προς τα παιδιά τους.<br /><br />Κανείς δεν τους εμποδίζει μεγαλώνοντας να διαλέξουν κάποιον άλλο δρόμο. Άλλωστε δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω γιατί το βάπτισμα είναι για κάποιον που επιλέγει έναν άλλο δρόμο ζωής καταστρατήγηση ελευθερίας. Όποιος απαρνείται το βάπτισμα αργότερα, δεν έχει λόγο να το υπολογίζει σαν κάτι το σημαντικό, αφού άλλωστε έχει από πριν απορρίει όλη την χριστιανική κοσμοθεωρία. Εκτός, αν κατά βάθος δεν είναι σίγουρος για τις επιλογες του. Τί να πώ;π Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-33512663698194102722010-01-20T00:31:08.591+02:002010-01-20T00:31:08.591+02:00tote as αφησουμε το παιδι να επιλεξει οταν μεγαλωσ...tote as αφησουμε το παιδι να επιλεξει οταν μεγαλωσει αν θελησει να ακολουθησει την ορθόδοξον πίστη!<br />αλλιώς ας συνεχίσει να ζει οπως εκεινο θέλει!<br />δεν καταλαβαινω στο γιατι διαφωνειτε με την αποφαση της αρχης της εκκλησιαστικης!<br />αν οι γονεις ειναι και δεδηλωμενα αθεοι γιατι να θελησουν να γινει το παιδι τους παιδι του Χριστου, μετεχοντας στο θάνατο και την ανασταση του,χωρις καν να αναγνωριζουν έστω και τυπικα τον Χριστο ως Θεό και Κύριο τους!<br />αν και διαφωνω με το τυπικο του πραγνματος δεν κατανοω την μαγικη επιρροη του ορθοδοξου βαπτισματος σε καποιον που το αγνοεί και δεν το θελει ως αρχη μιάς νέας ζωής!Modern Fatherhttps://www.blogger.com/profile/16089656599578754440noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-15896360537581073472010-01-19T20:41:50.913+02:002010-01-19T20:41:50.913+02:00Έτσι Πηνελόπη! Και όχι μόνο είχαν γονείς ειδωλολάτ...Έτσι Πηνελόπη! Και όχι μόνο είχαν γονείς ειδωλολάτρες, αλλά και πολλές φορές τα παιδιά έφερναν τους γονείς κοντά στον Χριστό, όπως η παρθενομάρτυς Ιουστίνα έφερε στον Χριστό τον πατέρα της Αιδέσιο και μάλιστα πρώην ιερέα των ειδώλων!π Παντελεήμων Kρούσκοςhttps://www.blogger.com/profile/03700276697403440370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-101770990400366514.post-27969728093807536812010-01-19T20:36:22.599+02:002010-01-19T20:36:22.599+02:00ποσοι Αγιοι ειχαν γονεις ειδωλολατρες,,,,παντα υπη...ποσοι Αγιοι ειχαν γονεις ειδωλολατρες,,,,παντα υπηρχε ο θυτης και το θυμα...δυστυχως και υπαρχουν περιπτωσεις που οι θυτες ειναι πολλοι και το θυμα ενα ,οπως στην περιπτωση του κυριου μας.πηνελοπηnoreply@blogger.com