Πέμπτη, Φεβρουαρίου 18, 2010
Ο Χριστός μετανάστης και εμείς οι σταυρωτές Του
Παρακαλώ τους αναγνώστες να διαβάσουν με κατανυκτικη διάθεση και απλή τη καρδία εν αγάπη Χριστου, μακράν από ιδεοληψίες,αγκυλώσεις και προκαταλήψεις το εξαίρετο άρθρο του αδελφού και συλλειτουργού π . Ιεροθέου Λουμουσιώτου: http://modern-father.blogspot.com/2010/02/blog-post_17.html.
Ο ιερολογιώτατος διάκονος του Χριστού όχι μόνον ορθοδοξει αλλά τολμά σαν γνήσιος μαθητής του μετανάστη και φτωχό Χριστού να πεί τα πράγματα με το όνομα τους, σε καιρούς μάλιστα πού έχουμε μπερδέψει το ανοιχτό ορθόδοξο ήθος με το στενό "νεοελληνοχριστιανικό" πνεύμα(για να μην το χαρακτηρίσω βαρύτερα).
Ναι! Την αγαπώ την πατρίδα μου! Είμαι περήφανος πού γεννήθηκα εδώ! Το λέω αυτό με συνείδηση και αφελότητα, όπως θα το υποστήριζε κάποιος πριν 30 χρόνια δίχως να φοβάται μην έρθει κάποιος "πιό προοδευτικός και δημοκράτης" και τον αποκαλέσει "εθνικιστή", "φασίστα" 'η άλλα τινά χαριτωμένα, τα οποία εκείνοι πού τα εκφέρουν δεν ξέρουν καν τί σημαίνουν,πολλές φορές δε εξαπολύουν χαρακτηρισμούς από θέση,απολαμβάνοντας τρυφηλότητες και ακύμαντο βίο μακράν των προβλημάτων.
Αλλά επειδή ακριβώς είμαι έλληνας, γουστάρω τους μετανάστες! Ειλικρινά πιστευει κάποιος πώς ο κουρελής μετανάστης-λαθρομετανάστης πού έρχεται εδώ να βρει ένα κομμάτι ψωμί ή λίγη παραπάνω αξιοπρέπεια είναι όργανο ενός αποκρύφου σχεδίου για την ... "καθυπόταξιν της πατρίδος" και την... "μόλυνση του ελληνικού αίματος"; Την "μόλυνση του ελληνικού αίματος"! Άκουε ουρανέ και ενωτίζου η γή! Βρέθηκε ορθόδοξος ιεράρχης μαθητής του Χριστού να επικαλεστεί ΜΟΛΥΝΣΙΝ ΑΙΜΑΤΟΣ! Θέλετε να σας θυμίσω με ποιά ακριβώς ιδεολογία συνάδει αυτή η επίκληση , αυτή η φοβία; Είναι περιττό και θα ξεπεράσω τα όρια, αν και τα όρια έχουν πλέον αυτοκαταργηθεί. Και υπάρχουν χριστιανοί ορθόδοξοι πού πάνε στην εκκλησία, μεταλαβαίνουν,διαβάζουν το ευαγγέλιο της αγάπης,ακούνε τα λόγια των προφητών,έχουν βάπτισμα ομοτιμίας ανθρώπων και ...χειροκροτούν τις δηλώσεις.
Ο Αβραάμ μετανάστης, ο Χριστός μετανάστης, οι προφήτες μετανάστες,οι απόστολοι μετανάστες,το χριστιανικό πνεύμα μεταναστευτικό(ουκ έχομεν εδώ μένουσαν πόλιν αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν). Ο Χριστός νεογέννητο στην Βηθλεέμ,χωρίς ρούχο και ψωμί,καταδιωγμένος μαζί με την δεκαπεντάχρονη μάνα Του στην αφιλόξενη ¨Αιγυπτο,αργότερα διωγμένος από την Ναζαρέτ,αποκηρυγμένος από την Ιουδαία, δεν υπήρχε έδαφος να τον χωρέσει και να Τον δεχτεί.
Οι μετανάστες εγκληματίες. Βρείτε έναν εγκληματία και αφού πρώτα ξεφουσκώσετε το ασκί που λέγεται εγωιστικός και άμεμπτος εαυτούλής, κάνετε τον όχημα για τον παράδεισο. Μην απορείτε και μην τρίβετε τα μάτια σας για κάτι τέτοιο. Απάτη η ιδιοκτησία, άδεια η ζωή χωρίς θυσία,στενή η ζωή και άχαρη χωρίς άχθος και σταυρό,κανένας αναμάρτητος.Και όπως λέει και ο πατήρ Ιερόθεος: Χριστός ο Πάσσαρης,Χριστός η πόρνη,Χριστός ο μετανάστης. Τα γκέτο; Ρίχτε φούμο αποδοκιμασίας στους υπευθύνους, αντί να τους "θυμιατίζετε" σαν ραγιάδες νεοέλληνες για να διορίσουν τον κανακάρη στο δημόσιο και να προσθέσουν ένα ψιχουλάκι στον πενιχρό μισθό σας. Α! Νεοέλληνας! Η πιό ανόητη και σαχλή και αγαπημένη ράτσα. Θέλετε να σωθεί η πατρίδα; Τότε δείξτε αξιοπρέπεια. Η Ελλάδα κινδυνεύει από τους Ελληνες και μόνον, μόνον από μας τους Έλληνες.
Όταν αποτινάξουμε βλαχιά,κακομοιριά,κουτοπονηρία και την αυταρέσκεια του υπεραρείου βλακούλη ίσως καμουμε μία αρχή για να σώσουμε ό,τι και αν σώζεται ακόμα.
Δεν με νοιάζει ποιά θα είναι η πρόσληψη αυτής της απόψεως, ο σκανδαλισμός και οι αντιδράσεις. Βασάνισα πολύ την θέση μου, αν και εκ των υστέρων κατάλαβα πώς υπερέβαλα στην βάσανο για κάτι πολύ απλό. Σκέφτηκα λοιπόν πώς όταν βρεθώ στο Κριτήριο του Θεού, μπροστά στην φωτιά της γνησιότητας και της δοκιμασίας μου, ο Χριστός δεν θα γυρίσει να μου πεί: "Ήσουν καλός έλληνας, είχες αίμα καθαρό, ήσουν στέρεος πατριώτης"; Εκεί βασιλιάδες και πένητες, έλληνες και τούρκοι,ορθόδοξοι και εβραίοι θα είναι ένα, γυμνοί και τετραχηλισμένοι και δεν θα περνάνε κοσμικές μαγκιές και φυλετικές διακρίσεις στον Εσφαγμένο υπέρ πάντων Αμνό του Θεού. Εκεί θα μας ρωτήσει αν χορτάσαμε τον πεινασμένο και αν ντύσαμε τον γυμνό και εξής τα της περικοπής των Αποκρέω ρητά. Εκεί το μόνο ευλογημένο έθνος θα είναι το γένος των φιλοπτώχων χριστιανών ή και ανθρώπων. Δεν θα πάμε στον παράδεισο με το εθνόσημο στο μπράτσο αλλά με τα χέρια γεμάτα αγαθοεργίες αδιάκριτης αγάπης. Ένα φύσημα από τους θεϊκούς μυκτήρες και δεν υπάρχουν έθνη και πάλι απλόχερο δώσιμο από την θεϊκή χείρα και η δόξα του αγίου γένους.
Για την ώρα όποιου δεν κρυώνει το σώμα του και δεν πεινά το στομάχι του,ούτε βρέχεται η κεφαλή του , του συνιστούμε να είναι πιό προσεκτικός στις εκφράσεις του , γιατί όπως λένε και οι γέροι οι παλιοί , αποδίδοντας ανθρωπομορφισμούς στον αγιο Θεό: " Ο Θεός μαρκάρει τον λογά και τον αδικητή και δεν ξεχνά, ρόδα είναι και γυρίζει"...
Με ποια ιδεολογία συντάσσεται η φοβία του Αμβροσίου (γιατί φοβάται να αναφέρει το όνομά του, που είναι η παρρησία που κατά τα άλλα μας διδάσκει;)για να μάθουμε και εμείς;Για να ακούσουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ ανώνυμε προκαταβολικώς σου δηλώνω πώς δεν φοβάμαι κανέναν σε θέματα παρρησίας. Ο μόνος λόγος πού δεν κατονομάζω και δεν χαρακτηρίζω ανοικτά είναι για να μην πέσω στο ολίσθημα της στοχοποίησης,της ιεροκατηγορίας και της κριτικής προσώπου, αλλά και για να μην φανεί πώς η πρόθεση μου είναι η εμπάθεια και ο μοναδικός λόγος πού δεν κατονομάζω την ιδεολογία είναι για να μην φορτιστεί αρνητικά η ανάρτηση και να μην γίνει αντικείμενο οποιασδήποτε εκμετάλλευσης από ανώριμα και προκατελειμμένα μυαλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο κεί και πέρα νομίζω πώς ΟΥΔΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΑΠΥΡΟΒΛΗΤΟΝ και πώς ορισμένες αλήθειες πού καταπιέζουμε μέσα μας για να μην γίνουμε κακοί με τους μεγάλους, πρέπει να λέγονται.
Τίποτε στη ζωή δεν είναι σωστό αν δεν το κάνουμε για να αρέσει στο Θεό. Μου πήρε καιρό να καταλάβω το «γεννηθήτω το θέλημά σου...». Τώρα, ίσα ίσα αρχίζω και το καταλαβαίνω κάπως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αν ακόμη κάνουμε το σωστό, αλλά για τον εαυτό μας, είναι λάθος. Και αν υποστηρίζουμε το ένα ή το άλλο, και το κάνουμε για να δικαιωθούμε, τότε κάνουμε εξ αρχής λάθος, επειδή η πόρωσή μας, δε μας αφήνει να δούμε την πραγματικότητα. Και αν η άποψή μας είναι σωστή, τότε είναι από τύχη σωστή, όταν αυτή δεν γίνεται για να αρέσουμε στον Θεό, αλλά γίνεται επειδή αρέσει σε μας.
Κι αν η άποψη που θέλει, τον Έλληνα να φροντίζει τους μετανάστες, επειδή αυτό αρέσει στον Έλληνα, τότε αυτή η άποψη είναι λάθος.
Είναι ένας λόγος, εναντίον άλλων αυτάρεσκων λόγων.
Ποιο είναι το σωστό, μόνο ο Θεός το γνωρίζει.
Και αν ο Χριστός ήρθε σαν μετανάστης ή σαν ξένος αυτο δεν είναι δόγμα. Είναι δόγμα όμως ότι ήρθε ως Νυμφίος, και ως Νυμφίο καλούμαστε να τον δούμε. Δεν περιποιούμαστε έναν μετανάστη ή έναν ξένο, αλλά με την αγάπη μας μετατρέπουμε τον ρόλο του μετανάστη σε ρόλο φίλου. Και τότε φροντίζουμε τον φίλο μας.
Τί γίνεται όμως όταν ο μετανάστης δεν επιδιώκει την φιλία μας;
Κοίτα... σαν χριστιανός δεν μπορώ παρά να καταπνίγω αυτό που θέλω ή αυτό που εντονα αισθανομαι στον βωμό της αγάπης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα μηπως είναι μόνο ο μετανάστης πού καμιά φορά είναι εχθρικός απέναντι μας; Δεν ζούμε σε μια κοινωνία εχθρότητας,μίσους και αλληλοσπαραγμού;
Από την άλλη μήπως η ασυδοσία καποιων ανθρώπων από "άλλον πλανήτη" και "άλλα ήθη και ένστιχτα" οφείλεται στην ασυδοσία των ημετέρων και οχι σε κάποια πιθανή φυλετική και φυσική τους "κακία";
Δεν είμαι απ'αυτούς που πιστεύουν τον χριστιανισμό σαν ένα είδος παθητικού πασιφισμού. Νομίζω πώς η αλήθεια βρίσκεται μεταξύ της αγάπης για τον εχθρό και της δραστικής υπεράσπισης του άλλου προσώπου,του κόσμου σου,της πατρίδας σου. Εκεί κάπου ανάμεσα.
Αλλά μήπως τουλάχιστον να μην είμαστε προκατειλλημένοι και καχύποπτοι ώστε να θεωρούμε εαυτούς κάτι ανώτερο και όλους τους άλλους φυσικούς εχθρούς μας;
γιατί υπάρχουν πρακτικά ζητήματα όπως το ρούχο το ψωμί, η στέγη ακόμα και το γέλιο, πού σαν ιερέας δεν μπορώ να αγνοήσω ούτε να καμωθώ πώς είναι ανύπαρκτα. Αυτός που δυστυχεί είναι ο Χριστός. Εκείνη την ώρα δεν είμαιο παντελεήμων ο έλληνας, αλλά ο ιερέας πού σκύβει να διακονήσει Χριστόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήη πραγματικότητα της κρίσεως μου κλείνει τα αυτιά και το στόμα σε όλα τα άλλα.
από την άλλη όμως μπορούμε να εθνικολογούμε όσο θέλουμε και μάλιστα να συμφωνούμε, ιδιαιτερα για το σήμερα της Ελλάδας.
Ο Ιησούς «κένωσε» εαυτόν, άφησε τα ουράνια και έγινε αληθινός άνθρωπος για να σώσει τον άνθρωπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος πείραξε ποτέ τους μετανάστες; Τους αγκαλιάσαμε κι ας μας πότισαν φαρμάκι.
Τον Ιησού και Θεό μας, γιατί τον παρομοιάζετε με λαθρομετανάστη; Μετανάστευσε ο Ιησούς σε άλλη χώρα; Όχι. Στην Ρωμαϊκή αυτοκρατορία παρέμεινε.
Ήταν βιαστής, ληστής, δολοφόνος; Ήρθε με την βία να αλλαξοπιστήσει τους ανθρώπους της εποχής του, όπως οι μουσουλμάνοι λαθρομετανάστες; Όχι.
Γιατί λοιπόν μας σκανδαλίζετε βλασφημώντας τον Ιησού;
Δώστε πρώτα στον μουσουλμάνο "μετανάστη" που βρήκε 10.000 δολάρια για να έρθει να αποικίσσει την Όρθόδοξη χώρα μας, και να μας αλλοιώσει την πίστη δια της βίας την τροφή του Λόγου του Θεού, αυτήν την μοναδική υποχρέωση σας άφησε ο Ιησούς, και μετά δώστε τους και τροφή.
Δεν Τον παρομοίωσα εγώ αδερφέ μου, εκείνος παρομοίωσε τον εαυτόν Του με τους ελαχίστους και μάλιστα ακόμα και με τους εν φυλακή αμαρτωλούς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι η μοναδική υποχρέωση μας να δίνουμε μόνο πνευματική τροφή αλλά και η υλική τροφή γιατί ΤΟ ΨΩΜΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΙΣΤΗΣ. Εμείς οι παπάδεςδεν είμαστε πάστορες και ραββίνοι, δηλ ψυχροί ιεορκήρυκες τύπου Λουθήροκαλβίνων αλλά ιερουργούμε την αγάπη εν ταις ρύμαις και τα υπόγεια του κόσμου. Η ελεημοσύνη είναι ιερουργία.
Και τέλος η πίστη κινδυνεύει ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ,όπωςίσχυε ανέκαθεν και θα ισχύει πάντα. Κανείς δεν μπορεί να σου αφαιρέσει αυτό πού έχεις, αν εσύ δεν του το παραχωρήσεις.
Αν αρχίσεις και αμφιβάλεις για την στερεότητα της πίστης σου, τότε κάτι δεν πάει καλά(όχι εσείς,γενικά μιλάω)