Γνωστός φιλόλογος και θεολόγος ευφυολογώντας έντεχνα για τον εκκαλογερισμό του χριστιανικού ήθους παροτρύνει να μην επαναλαμβάνουμε στερεότυπα και μονότονα το "κάνω
υπακοή" σαν να λέμε"κάνω παιχνίδι" ή "κάνω το κέφι μου".
Η υπακοή ειναι
όντως πολύ σοβαρό θέμα. Υπακοή κάνουν οι υποτακτικοί μοναχοί στον γέροντα τους
και εμείς οι εν κόσμω, κληρικοί και λαϊκοί στην σύνοδο πού εκφράζει την
εκκλησιαστική κοινή συνείδηση. Ενίοτε και στον επίσκοπο.
Εμείς οι εν
κόσμω έχουμε πνευματικό, εξομολόγο, όχι ΓΕΡΟΝΤΑ. Ας το εννοήσουμε
επιτέλους.
Και μάλιστα όταν τίθεται θέμα δογματικής ή ηθικής
φύσεως δεν του χρωστάμε τίποτα. Απομακρυνόμαστε από αυτόν, χωρίς
ενδοιασμούς και μεταφυσικές τύψεις-ενοχές. Ο σωστός πατέρας θα εμπνεύσει
στα παιδιά του αγάπη και εμπιστοσύνη, δεν απαιτεί από αυτά υποταγή και εξάρτηση.
Τρομάζω με τον εκκαλογερισμό του εκκλησιαστικού ήθους. Ακούς συνεχώς
ευλόγησον και ευλόγησον λες και είμαστε στην Θηβαΐδα. Είναι ανόσιο να
υιοθετούμε καλογερικούς τρόπους χωρίς να επωμιζόμαστε το σχήμα και τις
ευθύνες των μοναχων. Κύριοςοίδε ποιά αμαρτήματα μας θέλουμε να
ξεπλύνουμε με αυτήν την τροποποίηση πίστης και ήθους προς το
καλογερικότερον που φαντάζει ευσεβέστερον των εν κόσμω.
Αν και πιστεύω
πώς όλα αυτά γίνονται για να προβληθεί το ησυχαστικό ήθος( ιδιότυπο ομως και διαστρεβλωμμένο ησυχαστικό ήθος) και να μην
καλλιεργείται αντίσταση και αγωνιστικότητα στους εν κόσμω χριστιανούς,
αλλά να τα δέχονται όλα, αιρέσεις, καταφρόνηση των κανόνων, προσβολές
προσωπικές και κατά της εκκλησίας, καταπίεση κτλ άβουλα και χωρίς
αντίδραση.
Σαν τους χίπις ένα πράγμα.Πασιφισμός και δουλεία.
Ισλαμιστές. Πού θα πεί υποταγμένοι!
Εκ τούτων γάρ εἰσιν οἱ ἐνδύνοντες εἰς τὰς οἰκίας καὶ αἰχμαλωτίζοντες
γυναικάρια σεσωρευμένα ἁμαρτίαις, ἀγόμενα ἐπιθυμίαις ποικίλαις,
πάντοτε μανθάνοντα καὶ μηδέποτε εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν δυνάμενα.(
Β Τιμόθεον) .
Ο προφητικός και πάντα επίκαιρος λόγος του αποστόλου
Παύλου ας συνετίσει κάποιους που αφήνουν την έρημο για να ανοίξουν
μαγαζιά ψυχών στον κόσμο.Αν και κατά βάθος το θεωρώ εξαιρετικά δύσκολο και ανεφάρμοστο χωρίς θεϊκή παρέμβαση.Πώς να
διακυβεύσουμε την ευσεβοφάνεια μας πού μας δίνει πόντους θρησκευτικής
γνησιοτητας στους αδαείς και αμαρτωλούς; Ποτέ των ποτών! Αχ εγωϊσμοι
άμετροι. Μπήκαν οι ανισόρροποι στην εκκλησία και εκτόπισαν τους
ενδιαφερομένους και τους ασταθείς πλην αγνούς που αηδίασαν πια με όλα αυτα. Γενικώς οι εκκλησιαστικές
μας κοινότητες πλανοκρατούνται.
Ο καλός ο πνευματικός είναι σαν τον ήλιο. Δεν μπαίνει στο σπίτι σου για
να σε κάψει και να σε αφομοιώσει, αλλά στέκεται εκεί ταπεινά και
ακτινοβολεί φως και ζεστασιά. Και συ πού κρυώνεις πάς δίπλα του να
ζεσταθείς.
Πώς είστε σίγουρος πάτερ ότι αυτό γίνεται για ξεπλυθούν αμαρτήματα και όχι από έναν εσώτερο πόθο για αγγελική πολιτεία, έστω και αν πόρρω απέχουμε απ'αυτή;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε έναν κόσμο που μιμείται ό,τι αισχρό και δοτό από την Νέα Τάξη εσάς σας σκανδάλισε η καλογερομίμηση;
Εμένα πάλι με ενοχλούν οι δικές σας απόψεις!
Αφήστε τον κόσμο να αποπειράται να μιμηθεί τους καλογήρους. Έστω και ελλιπώς και ατέχνως είναι καλύτερο από πολλά άλλα, καθώς αν μη τι άλλο δείχνει πως οι άνθρωποι είναι στον σωστό ντορό, που λένε και στο χωριό μου.
Γιατί εγώ αγαπητή Ελενα δεν είμαι θεατής ή ξένος ή εχθρός της εκκλησίας. Είμαι εντός της και παρατηρώ τους ανθρώπους της και τα πάθη τους που πολλες φορές είναι και δικά μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι όχι. Δεν είναι στον σωστό ντόρο. Αυτά είναι μιξομορφώματα , κοινως μπασταρδέματα. Η μοναχός θα είσαι ή κοσμικός. Ολα τα άλλα είναι παθολογικά! Αν θέλουμε να μιμηθούμε τους μοναχούς , ας μιμηθούμε τις αρετές τους και πάλι σε εγκόσμιο επίπεδο. Οχι τους κώδικες τους, που μας προσδίδουν αιγλη ευσεβοφανείας.Αρκετά συκοφαντείται η Εκκλησία.Αρκετά ταλαιπωρείται ο γνήσιος ορθόδοξος μοναχισμός που ΔΕΝ έχει καμία ανάμιξη με τα του κόσμου και κατακρεουργούνται τα ιερά του στα χείλη και τα έθη των ευσεβιστών.
Τελος όποιος έχει εσώτερο πόθο για αγγελική πολιτεία, ας τον καλλιεργήσει, ας συμβουλευτεί τον πνευματικό του και να ενδυθεί το μοναχικό σχήμα . Ιδού η τίμια και ωραία οδός! Οχι να διεκδικεί ρόλο καλογήρου εν τω κόσμω. Και νύφη και παρθένα;; Που τα είδαμε αυτά. Οι καλόγεροι προσβάλονται κατά την άποψη μου.Η πιστότητα και η γνησιότητα του εκκλησιαστικού ήθους αλλοιώνεται και το αγγελικό σχήμα σχετικοποιείται και σέρνεται στην θρησκευτικότητα την πλανεμένη κοσμικών ανθρώπων. Εγραψα πως η εκκλησία μας πλανοκρατείται. Λάθος! Βλακοκρατείται είναι το σωστό. Και ας δούμε μέχρι πότε θα μας ανέχεται ο Θεός. Είναι εμπαιγμός όλα αυτα.
Τελος η νεα εποχη να με σκανδαλισει;Μα; η νεα εποχή ερχεται με νυχια και με δοντια , φανερα,να σπαραξει την εκκλησια. Τον φανερό εχθρό δεν τον υπολογίζω τόσο. Η αλλοτρίωση ήθους όμως έρχεται υπουλα με μορφή αγίου. Και αυτην φοβαμαι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ξεφύγω απ' το κύριο θέμα για κάνω άλλη μια αναφορά στο ότι η εκκλησία πλανοκρατείται
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.romfea.gr/ektakta-nea-2/27370-papa-savas-ratsimos
ο τραγουδιστής ιερέας!!
πρώτα το κομποσχοίνι και μετά η ηλεκτρική κιθάρα!
Φυσικά δεν χρειάζεται να τονίσω ΄τι κάθε φορα που θα γράψω σχόλιο στη romfea
αντίθετο στον τραγουδιστή, θα μου το σβήσουνε...
Φυσικά η πλάνη δεν έχει μια μορφή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί περιμένεις από πρακτορεία φίλε μου; Την δουλειά τους κάνουν. Είναι επιχειρήσεις και δεν το λέω με μορφή μομφής ή απαρέσκειας. Ο,τι πουλάει προβάλεται και οτι δεν πουλάει επίσης με συγκινητική αμεροληψία.Ειναι πρακτορεία και όχι εκκλησίες. Δεν αποτελούν πηγή κατήχησης ή εισαγωγής στην πνευματικότητα . Βεβαια υπάρχουν και εξαιρέσεις.
Φοβούμαι ότι δεν μπορώ να παρακολουθήσω την σκέψη σας. Πιθανόν να ανήκω στους βλακοκρατούμενους που λέτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά να σας υπομνήσω (μια και είστε της Ανατολικής Εκκλησίας) ότι στο συνταγμάτιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου υπάρχουν Γεροντικές Μητροπόλεις και κατά συνέπεια, ενδοκόσμιοι μητροπολίτες που φέρουν τον μοναχικό τίτλο του Γέροντος.
Απόδειξις ότι η μοναχική ζωή και οργάνωση συνέχει το πλήρωμα της Εκκλησίας, από το λειτουργικό της τυπικό μέχρι τη διοικητική της οργάνωση.
Βλέπετε οι Άγιοι Πατέρες που οργάνωσαν τις δομές της Εκκλησίας δεν νοούσαν τον ιερό της θεσμό διαλυστικά ως καλογερική και κοσμική αλλά ως ενιαίο σώμα του ενός Χριστού.
Δεν είναι θέμα δυαλισμού, ούτε διάσπασης. Είναι θέμα ρόλων μέσα στην Εκκλησία 100 %. Το ψάρι και το πουλί ανήκουν στο ίδιο ζωϊκό βασίλειο, αλλά ούτε το ένα κολυμπάει , ουτε το άλλο πετάει.Οταν ο καθενας αναλαμβάνει και παίζει το ρόλο, το χάρισμα το τάλαντο που του ενεπιστεύθη ο Θεός εξασφαλίζεται και η ενότητα μέσα στην εκκλησία, διά της ποικιλλίας. Όταν ο κάθενας όμως υιοθετεί ρόλους και συμπεριφορές που δεν του αρμόζουν, έχουμε πολλές εκκλησίες και διασπάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωρίζω τι χρεωστάμε στον μοναχισμό και το μοναχικό ήθος. Από την ορθοδοξία μέχρι το λειτουργικό τυπικό. Για αυτό και το υπερασπίζομαι από αλλοτριες φωνές μέσα στην Εκκλησία. Αυτά είναι δυτικού τύπου όλα. Μόνο οι ρκαθολικοί μονάζουν εν τω κόσμω. Και οταν λέμε μονάζουν δεν εννοώ μονάζουν. Εχουν μια ιδιότυπη θεώρηση του μοναχισμού. Και μαζί και χωρια. Ακτιβισμοί και ακκισμοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα είχα πολλά να σας γράψω αλλά επειδή αποφάσισα ότι όσα έγραψα είναι αρκετά για την επιβεβλημένη αντίδρασή μου στα γραφόμενά σας, θα περιοριστώ σε μία και μόνη υπόδειξη: Να επιτιμήσετε κατά πρώτον τον Κύριό μας Ιησού Χριστό που δεν παρέδωσε διαφορετικές εντολές στους μοναχούς και στους κοσμικούς και κατά δεύτερον τον Παναγιότατο Οικουμενικό Πατριάρχη που τολμάει ο...αθεόφοβος να προσδίδει τον τίτλο "Γέρων" σε μητροπολίτες του!!!! (εκτός και αν αυτοί ζουν στα φρικτά Καρούλια)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή μου Έλενα, όταν ένας μοναχός ή επίσκοπος ή ιερέας είναι όντως αναγνωρισμένος από την εκκλησιαστική συνείδηση ως Γέροντας ή κατέχει γεροντική μητρόπολη όπως συνηθίζεται στην Μεγάλη Εκκλησία, ονομάζεται Γέροντας, αποκαλείται Γέροντας Τάδε,προσφωνείται Γέροντας τάδε αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση ο Γέροντας ΣΟΥ πάτερ τάδε. Γιατί αν ήταν ο Γέροντας ΣΟΥ πάτερ τάδε προφανώς θα ήσουν υποτακτική του μοναχή ή υποτακτικό του καλογεροπαίδι. Επίσης ο πνευματικός σου αν έχει φήμη γέροντος, είναι ο πνευματικός σου γέροντας ταδε και σε καμία περίπτωση ο γέροντας σου πνευματικός τάδε.Νομίζω πώς είμαι πολύ σαφής στην διαφοροποίηση. Εγώ εντοπίζω και στηλιτεύω την αήθη και ανόητη συνήθεια λαϊκοί άνθρωποι και δη γυναίκες επί το πλείστον και νέα παιδιά να λέει ο ένας στον άλλο "την ευχή σου". και "ευλόγησον" σαν να είναι μοναχοί ή ιερείς! Κύριε ελέησον δηλαδή! Πόση θρησκοληψία να αντέξουμε για να μην το πω αλλιώς. Επίσης, λαϊκοί άνθρωποι να κάνουν κατοστάρια κομποσχοίνια λες και είναι μοναχοί με κανόνα. Ε οι λαϊκοί δεν έχουν κανόνα. Πως να το κάνουμε. Αυτά είναι καινοφανή, υποβλημένα από ανθρώπους που θέλουν εξαρτημένους θρησκευτικούς ανθρώπους δίπλα τους και συνηθίζονται μεθ' ηδονής γιατί τρέφουν μια αρρωστημένη κ ε ν ο δ ο ξ ί α εκατέρωθεν.Να μας ανήκουν και να ανήκουμε εμείς οι εκλεκτοι. Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να γονατίσουν να κάνουν μετανοιες μέχρι να βγάλουν πέταλα μπας και συμμορφωθούν. Αλλά τί λέω; Αν τους επιβληθεί κάτι τετοιο θα αντιγυρίσουν πώς αυτά είναι των μοναχών. Οποτε τους συμφέρει θυμούνται ποιά των μοναχών και ποια των κοσμικών. Και ξαναλέω κοσμικών γιατί κοσμικοί είμαστε μας αρέσει δεν μας αρέσει. Εϊναι οι μοναχοί και εμείς οι κοσμικοί. Γι αυτό γελάω πικρά όταν ακούω να λένε για τον απλό κόσμο: Α! Αυτοί οι κοσμικοί... Σιγά ρε νούμερο εσύ τί είσαι; Κοσμικός δεν είσαι; Εδώ δεν είναι η ντάπια και η αποστολή σου;Πότε βγήκες στην έρημο; Πότε κακοπα΄θησες; Ποτε φόρεσες το σχήμα των αγγέλων; Ακτημοσύνη, παρθενία, υπακοή εχεις; Ετσι γίνομαι και γω ο αθλιος άγιος. Με τα λόγια και τους τρόπους. Ολα αυτά στηρίζονται σε υπαρκτα παραδείγματα, δεν είναι προϊόν παραξενιάς μου ή φαντασιοπληξίας και όποιος θέλει τα βλέπει και τα αποδέχεται ή τα εντοπίζει σαν πλάνες! Εγω τουλάχιστον ναι. Και από θέση ποιμαντικής ευθύνης, γιατί παίρνω σοβαρά τον ρόλο μου και δεν επαναπαύομαι στις δημοσιουπαλληλικές μου δάφνες, και νιώθω την ευθύνη να τα γράψω. Και δεν διαπραγματεύομαι καθόλου επ αυτών. Οποιος θέλει τα δέχεται , όποιος δεν θέλει πάλι όχι. Δεν ζω με την ηθική των ανθρώπων και των προλήψεων , αλλά προσπαθώ να είμαι συνεπής στο ήθος πού μας διδάσκει η εκκλησία μας. Και αυτός είναι ο καημός και η ευθύνη μου. Καλή καρδιά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑστους παπά μου,αν τους αξιώσει ο Θεός να κάνουν υποτακτικοί θα καταλάβουν και υπακοή τί είναι και γέροντας και γιατί ζώντας μες τον κόσμο είμαστε κοσμικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι αν κάποιος ζεί τις χαρές και τις λύπες της καλογερικής μες τον κόσμο,απ'το Θεό είναι,οπότε τα ευλόγησον και τα λοιπά θα του περιττεύουν έτσι κι αλλιώς και πολύ αμφιβάλω αν θα θεωρεί τον εαυτό του υποτακτικό ή κατα κόσμο καλόγερο ο ίδιος.
Θίγεις εγωισμούς και τσινάμε που νιώθουμε λίγο πιο χριστιανοί απο τους άλλους.Ε,άνθρωποι είμαστε,ή θα μάθουμε ή θα παθουμε για να μαθουμε.
Ακριβώς αδερφέ μου!
ΑπάντησηΔιαγραφή