Μόλις συνειδητοποίησα πώς σήμερα είναι 21η Απριλίου. Τελικά, το χείριστο
με την χούντα δεν είναι πού έφτιαξε δέκα ασήμαντους και τους έμαθε την
γεύση από το χαβιάρι και την μπριτζόλα(καθαρά χέρια σου λέει μετά), ούτε
τα κληροδοτήματα της στην σημερινή ακρότητα. Το χείριστο είναι πώς
αποτέλεσε με την ύπαρξη της βιομηχανία αντιστασιακών όψιμων δημοκρατών
πού μέχρι σήμερα εξαργυρώνουν τις ανύπαρκτες δάφνες τους και κάθονται
στα σβέρκα μας. Ο καημένος ο άνθρωπος του μέσου όρου, ποτέ δεν ερωτάται
τί είναι καλύτερο γι αυτόν. Απλώς υπομένει και πολώνεται υπερ του ενός ή
του άλλου. Ψάχνει λύσεις και αυτός...
Κάθομαι και ακούω συζητήσεις μεγαλυτέρων για την στάση της Εκκλησίας
κατά την περίοδο της επταετίας. Εγώ θα σας θυμίσω πώς ήταν στημένη και
ελεγχόμενη η ιεραρχία τότε. Και δεν ξέρω αν ο χουντισμός είχε
περισσότερο διάβρωση από τα κάτω εκκλησιαστικά στρώματα προς τα πάνω
παρά το αντίστροφο.Ήταν παλιά και πάγια η νοοτροπία από τα εμφυλιακά
χρόνια. Δεν γεννιέται ένας "ελληνοχριστιανός" με την επιβολή μιας
δικτατορίας από την μια μέρα στην άλλη.Βέβαια , είναι και το άλλο.
Μιλάμε για την εκκλησία, την αστυνομία,
τους εργολάβους, τα μεγάλα τζάκια πού γέννησαν τους νυν
"αντιστασιακούς". Μην ξεχνάτε όμως τον μέσο άνθρωπο πού του άρεσαν οι
"δρόμοι της χούντας" και όλη αυτή η "εθνική υπερηφάνεια". Αυτός
αμνηστεύεται πολύ εύκολα και ας είναι εγώ και εσύ!Απλώς κάποιοι εξέχουν
και τους παίρνει η μπάλα .Τέλος, τί να πούμε για την περιβόητη "παθητική
στάση της εκκλησίας στην κατάλυση της δημοκρατίας και του έννομου
καθεστώτος". Αυτή η παρατήρηση αποτελεί μέγιστη υποκρισία και αστοχία.
Ποιό έννομο καθεστώς και ποιά δημοκρατία, βασιλεία, δικτατορία κλπ ;;; Η
Εκκλησία δεν έχει αρμοδιότητα να ενδιαφέρεται για το είδος και τις
νομιμότητες. Δεν είναι αγία η δημοκρατία ή η δικτατορία ή ο βασιλιάς για
να κάτσουμε πίσω από τα οχυρά της και να την υπεραπιστούμε.Μόνον τότε η
Εκκλησία πρέπει να εχει πολιτικό λόγο;Το μόνο πού θα μπορούσε κάποιος
να της προσάψει είναι η σιωπή μπροστά στις αδικίες, στην εκμετάλλευση
και τις δολοφονίες. Αλλά μπροστά σε αυτά ο λόγος Της πρέπει να είναι ο
ίδιος σε ό λ α τα καθεστώτα. "Εννομα και άνομα".Και εδώ πού τα λέμε δεν
είναι η μόνη πού σιωπά.....
Oι άνθρωποι της γενιάς μου, 30-35+ και ειδικά οι ιερωμένοι και οι χριστιανοί, πρέπει να τα ξεκαθαρίσουμε όλα αυτά. Να μην αφήνουμε κανέναν "έξυπνο" να μας προσάπτει αμαρτίες και αρετές των πατέρων μας και να αισθανόμαστε συνεχώς πώς βρισκόμαστε σε απολογία. Ειδικά, πολλοί από εμάς πού έχουμε οικογενειακά ιστορικά στην αντίσταση και στις διώξεις και αντιμετωπιζόμαστε σαν "δυνάμει" χουντικοί, επειδή φοράμε ράσο και ιδιαίτερα από ανθρώπους πού έκαναν και κανουν αβροδίαιτη ζωή σε όλους τους καιρούς και τις εποχές. Γεννηθήκαμε κατά την μεταπολίτευση και ζήσαμε την άνοδο και την πτώση της δημοκρατίας. Ανατραφήκαμε με την αίσθηση πόσο κακή ήταν η χούντα και ήταν κακή. Τελικά, όμως προδωθήκαμε από την δημοκρατία, την οποία ούτε εμείς, ούτε η προηγούμενη γενιά θέλησε να στηρίξει και να οικοδομήσει, αλλά την άφησε στα χέρια της ίδιας αυτής φάρας πού σήμερα κυβερνά με δημοκρατικά ρούχα και ίσως αύριο φορέσει κάτι άλλο.
Τουλάχιστον εμείς οι χριστιανοί έχουμε μια άλλη θεώρηση και διάσταση της Ιστορίας. Πώς όμως θα ζήσει ο αδελφός μας πού δεν έχει ελπίδα; Αυτός είναι ο προβληματισμός πού μας καίει και μας απασχολεί.Όλα τα άλλα είναι για να συντηρούνται με την χρονική και οικονομική έννοια νοοτροπίες και επιτήδειοι άνθρωποι...
Πάτερ μου σέ σέβομαι ώς ίερέα γιατί πιστεύω στό Θεό, άλλά αύτά πού γράφεις δείχνουν ότι έχεις "τρικυμία έν κρανίω"... Άς μήν γρ΄ψω τίποτε άλλο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερίμενα κάποιες αντιδράσεις, αλλά όχι τόσο άμεσες :D
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν σε παρεξηγώ φίλε μου. Στην ίδια χώρα ζούμε. Σας ξέρω και με ξέρετε. Κάθε μέρα κουτουλάει ο ένας τον άλλο, στον δρόμο, στα δίκτυα, στις τηλεοράσεις , στον καθρέφτη μας τον ίδιο. Είσαι εγώ και είμαι εσύ. Δεν μπορεί να ξεφύγει ο ένας από τον άλλο. Και γω να μην τα γράψω, τα χει πεί ο καθένας στον εαυτό του.Από πολύ καιρό πριν.