1. Σκοποί και "εγκέφαλοι": Οι σκοποί και το βάθος τέτοιων οργανώσεων διέπονται από κάποια ασάφεια΄, κάποιο μυστήριο. Έχουν ειπωθεί πολλά για τους εγκεφάλους και τους διοικούντες όπως λχ μασονικές στοές ή διεθνείς υπηρεσιες που εξυπηρετούν ιδίους και ωφελιμιστικούς σκοπούς τρίτων και δεν έχουν καμία σχέση με αλτρουϊσμό, προσφορά και μέριμνα για τον ανθρώπινο πόνο. Πιόνι και συνεργάτης δεν γίνομαι. Το τιμημένο ράσο που εν ελευθερία Χριστού φορώ είναι άξιο κάθε σεβασμού και δεν πρέπει να σύρεται σε άρματα και συμφέροντα.
2. Ο ίδιος ο ουμανισμός όπως τον αντιλαμβάνεται η σύγχρονη φιλοσοφική σκέψη αποτελεί υποκατάστατο και αντικατάστατο της εκκλησιαστικής διακονίας. Κέντρο του έχει έναν κακομοίρη σκλάβο άνθρωπο, έρμαιο επιλογών και μερίμνης τρίτων και ήρωα του , τον ανήθικο υπεράνθρωπο-μόρλωξ, προστάτη και δυνάστη των αδυνάτων.Στο πρόσωπο του αδελφού δεν εντοπίζεται ο Χριστός αλλά η στατιστική μονάδα στην οποία οφείλουμε κάποια επιμέλεια για να μην "κρασάρει το σύστημα". Παρελθέτωσαν απ'εμού τέτοιες θεωρήσεις.
3. Οι κυβερνήσεις και οι ΜΚΟ δεν κινούνται συνήθως από χριστιανική αγάπη αλλά από ιδιοτελή συμφέροντα , όπως η επίδειξη.(βλ. παραπάνω). Η φιλανθρωπία ωστόσο είναι υποχρέωση και εκδήλωση διακονίας και δεν πρέπει να σαλπίζεται στις ρύμες και στα κανάλια, έστω και αν αυτό αποτελεί κάποια... διαφήμιση προς μίμηση. Και φυσικά δεν πρέπει να επιτελείται μόνον τα Χριστούγεννα.
4. Καιρό τώρα ακούμε για διακριτούς ρόλους μεταξύ κράτους και εκκλησίας. Τί δουλειά λοιπόν έχει ο ιερεύς του Υψίστου, κύριοι ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ, να γίνεται όχι απλώς συνεργάτης αλλά και ουραγός τέτοιων εκδηλώσεων, εκεί και αυτών που δεν τον θέλουν παρά μόνο σαν "βιτρίνα επιχείρησης" και θυμούνται την κοινωνική του αξία και ωφελιμότητα μόνο σε τέτοιες περιστάσεις;
5. Οι μητροπόλεις μας κοντά στα Χριστούγεννα διοργανώνουν και αυτές τον λεγόμενο "Έρανο της Αγάπης" στον οποίο ανταποκρίνεται ο ελληνικός λαός και ο οποίος έχει ως σκοπό την άμεση ανακούφιση και αρρωγή των αδελφών μας, χωρίς διάκριση στην ταυτότητα, στο πρόβλημα στην κοινωνική θέση και κατάσταση. Όταν λοιπόν βγούμε για τον δικό μας έρανο, ύστερα από τους "αντιεράνους" που αναφερθήκαμε, σκέφτεστε πώς μας αντιμετωπίζει ο κόσμος που μας έχει ήδη να συνοδεύουμε εράνους τρίτων; Μου έχει συμβεί το εξής περιστατικό: μία κυρία ανενημέρωτη ή και σκοπίμως ...αφελής μς έψεξε διότι βγήκα ...τρίτη φορά για έρανο εννοώντας πώς και την πρώτη εκείνη φορά που συνόδευα απλώς κάποια οργάνωση τα λεφτά πήγαν ... στην Εκκλησία!
6. Ο κόσμος λέγεται ότι βρίσκεται σε οικονομική κρίση. Δεν μπορείτε λοιπόν κκ υπεύθυνοι να τον "βομβαρδίζετε" με εράνους και κόντρα εράνους, όταν μάλιστα στις κινήσεις σας και τους σκοπούς σας δεν υπάρχει διαφάνεια και δεν εκθέτετε αναλυτικά και ανοικτά στον ελληνικό λαό το που καταλήγουν τα χρήματα- προϊόντα των εράνων σας. Η Εκκλησία αντίθετα προβάλλει ανοικτα και αναλυτικά στην κοινωνία τα έσοδα και έξοδα της. Σ'αυτό το σημείο μάλιστα δεν φοβάται να φανεί ακόμα και προκλητική για τα μάτια των πλέον καχύποπτων, φτάνει να είναι ... καθαρή.
7. Ακούγεται ότι τα προϊόντα των εράνων καταλήγουν σε κάποιο δημόσιο ταμείο υγείας πρόνοιας.Ωστόσο δεν έχουμε δει τα τελευταία χρόνια καμία σοβαρή εξέλιξη στην δημόσια υγεία και πρόνοια από καμιά κυβέρνηση.. Επιπρόσθετα έχω δει πολλές φορές ασθενείς να ανακουφίζονται και να ενισχύονται από την Εκκλησία οικονομικά και ηθικά , αλλά ποτέ μα ποτέ κάποιον ¨αντικαρκινικό " ας πούμε "σύλλογο" να προσφέρει τόσα πολλά ή έστω... να προσφέρει! Επιπλέον, ο έλλην πολίτης είναι ήδη φορολογούμενος και άρα τα δικαιώματα του πρέπει να είναι τόσα , αν όχι και περισσότερα, όσες και οι υποχρεώσεις του. Tέλος ο άνθρωπος-πρέπει να σας γίνει συνείδηση αυτό- απαιτεί δικαιοσύνη και όχι ελεημοσύνη, σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής και πολιτικής του ζωής και παρουσίας.
Υπάρχουν και άλλοι λόγοι... αλλά ας σεβαστώ την ιερότητα του ... αριθμού.
Χαίρομαι που επικοινωνώ και πάλι μαζί σας.
(εικόνα : άγιος Ιωάννης Αλεξανδρείας ο Ελεήμων, αληθινό πρότυπο φιλαδελφίας και ελέους, ελέγχει με την μεταδοτική και κενωτική ζωή του, τους φανφαρονίσκους της "κοινωνικής τάχα προσφοράς και βοηθείας")
αγαπητέ αδελφέ,δυστυχώς,αυτή είναι η πραγματικότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμείς οφείλουμε να συνεχίσουμε την προσπάθεια αδιαφορώντας για τα σχόλια των καλοθελητών
Χαίρομαι που βλέπω να επανέρχεσαι στη μπλογκόσφαιρα...
ΑπάντησηΔιαγραφήwelcome back.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω πως είσαι λίγο ισοπεδωτικός. Νομίζω πως, ως Εκκλησία, δε μονοπωλούμε το ενδιαφέρον για το συνάνθρωπο και πως έχουν δικαίωμα και άλλες συλλογικότητες να βοηθούν.
Επίσης, νομίζω πως ο κόσμος μας απαξιώνει διότι η αδιαφάνεια που ανέφερες στις ΜΚΟ υπάρχει πολλές φορές και σε μας.
πατέρα, μας λείψατε!
ΑπάντησηΔιαγραφήοι άνθρωποι όντως δεν χρειάζονται ελεημοσύνη, αλλα εργασία.
τώρα θα μου πείτε εργασία είναι και το να έρθουν να σου πουλάνε CD, λαχεία και οτιδήποτε άλλο, αλλα και πάλι σαν ελεημοσύνη μου φαίνεται αυτό. γιατί? δεν ξέρω!
ίσως διότι η εργασία έχει συνδεθεί με το να πάω από μονος μου να ζητήσω από κάποιον να εργαστεί για μένα ή να με εξυπηρετήσει (όπως ο άρρωστος πάει στο γιατρό και όχι το αντίθετο). αυτή η επιβολή του να σου πουλήσουν κάτι ή να σου καθαρίσουν το τζαμι του αμαξιού, με στεναχωρεί διότι δεν θέλω να λέω "μη" και "όχι. η ιστορία με το κοριτσάκι με τα σπίρτα. άλλες φορες δίνω και άλλες όχι αλλα και πάλι δεν ξέρω ποτε πράττω σωστά και ποτε όχι!
Και γω χαιρομαι που ειμαι ξανα εδω.
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Παναγιωτη ,στο επίπεδο του απλού εθελοντισμού υπάρχουν πάντα οι καλύτερες προθέσεις. ¨Οχι όμως σε θεσμικά πλαίσια.
Ζορο , αυτό πιστεύω είναι διαφορετική περίπτωση. Για ενα ευρώ θα χασουμε τον παραδεισο;; Δεν ξέρω... είμαι υπέρ της "αδιάκριτης" ελεημοσύνης σε περίπτωση επαιτείας.
Εδώ αναφέρομαι σε συγκεκριμένα ... μεγαθήρια- οργανώσεις με αδιευκρίνιστους σκοπούς και σύσταση.
Καλησπέρα σε όλους.