ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Δος μου κι εμένα άνεση, Παναγιά μου,
πριν ν’ απέλθω και πλέον δεν θα υπάρχω.(Αλεξ. Παπαδ.)

Κυριακή, Ιανουαρίου 05, 2020

ΤΟ ΠΑΛΙΟ "ΤΡΑΟΥΙ" ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΜΝΟ

Μεγάλη και αγία ήτο ν-του Χριστού η Γέννηση,
πολύ μεγάλη και φρικτή το ν-του αυτού η Γαφτιση.
Σήμερα μ-με παρουσία ερσετε στο μ-ποταμο
Ιορδάνη ν-οπου λεγου γ-και ευρισσει Πρόδρομο.
Και ο Πρόδρομος ως είδε, δείχνει με το δάκτυλο:
"Ούτος είν'Αμνος του κόσμου, ούτος μου Ανώτερος".
Και ο Ιησούς του λέγει:" Γαφτισον με,Πρόδρομε,
τούτο γαρ οικονομία του πατρός μου γέγονε. "
Και ο Πρόδρομος του λέγει:"Όχι, όχι, Ιησού,
χρεια έχω και ανάγκη, γαφτισθηναι υπό Σου."
Και ο Ιησούς του λέγει: "γαφτισον με ταχιστο,
δια να ελευθερωσω σε και το μ-πρωτοτοπλαστο."
Και ο Πρόδρομος θαρρυνας σερι τρέμει τη ψυση
και τη δεξιά ν-τ'απλωνει άνωθε ν-της κορυφής.
Παρευτυς που Τον γαφτιζει σ-σιστηκα ν-οι ουρανοί και το Πνεύμα εκατεβη άνωθεν ν-της κορυφής. Σύμφωνα φωνη ηκουστη,άνωθε εκ του Πατρός. "Ούτος είναι ο Υιός μου,Ούτος μου αγαπητός."
Σιλιαες,μυριάες ατζελοι εστεκουντα,άνωθε τηςλουτουρζιας,θαύμα εξεπλητουντα.

Και του χρόνου, καλή φώτιση σ'ολο τον κόσμο.


Αιωνία η μνήμη της "παληάς"(προγιαγιάς) μου Καλοτίνας η οποία μου τα μάθαινε όλα αυτά όταν ήμουν 4-5 χρονών. Τα παλιά κάλαντα, το μοιρολόι του Χριστού, τα τροπάρια των αγίων και τις παραβολές και μετά με έβαζε πάνω στο σκαμνί να τα λέω δυνατά! Πάνε αυτές οι παλιές γυναίκες...Γιαγιάδες εγερθήτε εξ ύπνου και επιτελέστε έργο! Μπορείτε...

Δεν υπάρχουν σχόλια: