ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Δος μου κι εμένα άνεση, Παναγιά μου,
πριν ν’ απέλθω και πλέον δεν θα υπάρχω.(Αλεξ. Παπαδ.)

Τετάρτη, Μαρτίου 26, 2014

Μείνον Κύριε μεθ ' ημών ότι προς εσπέραν εστίν και κέκλικεν η ημέρα...



Είναι έντονα φορτισμένη η ώρα η αποδειπνή.
Και τί δεν θυμόμαστε;! Και τί δεν αισθανόμαστε!

Δοξολογία στον Θεό πού είδαμε την εσπέρα και την νέα εκκλησιαστική ημέρα.

Ανασκόπηση της ημέρας και έλεγχο αμαρτιών.
Υπενθύμιση της ημέρας Κυρίου πού έρχεται σαν κλέφτης στην νύχτα και φως στο σκοτάδι του κόσμου.
Ο ύπνος φέρνει στον νού τον αιώνιο ύπνο. Η κοίμηση τον πνευματικό θάνατο.
Φόβος και ανασφάλεια για όλα όσα παραμονεύουν στο σκοτάδι.
Παράθεση πνεύματος και σώματος και ψυχής στα χέρια και στις πτέρυγες του Θεού.
Θλίψη για το ψηλαφητό σκοτάδι του κόσμου.
Ομολογία για την παντοδυναμία και την αρμοδιότητα του Κυρίου των Δυνάμεων πάνω στην εξουσία του σκότους.
Αναμονή για την ανέσπερη μέρα.
Αναζήτηση του αιωνίου φωτός.

Η ακολουθία και η ώρα του Αποδείπνου μου φέρνει πάντα στην θύμηση τους στίχους του
μεγάλου Αλεξανδρινού.


Την νύκτα, Δέσποτα Χριστέ μου,
τον νου και την ψυχή μου φύλαττέ μου
σαν γύρω μου αρχινούν και περπατούνε

Όντα και Πράγματα που όνομα δεν έχουν

και τ’ άσαρκα ποδάρια των στην κάμαρή μου τρέχουν

και κάμνουν στο κρεββάτι μου κύκλο για να με διούνε —

και με κυττάζουν σαν να με γνωρίζουν

σαν να καγχάζουν άφωνα που τώρα με φοβίζουν.

Το ξέρω, ναι, με καρτερούνε

σαν βδελυρούς καιρούς να μελετούνε

οπόταν ίσως σέρνομουν μαζύ των — μες στο σκότος

με τα όντα και τα πράγματα αυτά ανακατευμένος.

Κι αποφρενιάζουν ο καιρός να ξαναρθή ο πρώτος.

Μα δεν θα νάρθη πια ποτέ· γιατί είμαι εγώ σωμένος,

εις του Χριστού τ’ όνομα βαπτισμένος.

Τρέμω σαν αισθανθώ το βράδυ

σαν νοιώσω που μες στο βαθύ σκοτάδι

επάνω μου είναι μάτια καρφωμένα....

Κρύψε με από την όρασί των, Δέσποτά μου.

Και σαν μιλούν ή τρίζουνε, μη αφίσεις ώς τ’ αυτιά μου

κανέν’ από τα λόγια των ναρθή τα αφορεσμένα,

μην τύχη και μες στην ψυχή μου φέρουν

καμμιά φρικώδη ανάμνησι απ’ τα κρυφά που ξέρουν.










Επιτρέπεται  η αναδημοσίευση
Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

γράφεις ότι η αναφορα της πηγης είναι υποχρεωτικη.

Μαλιστα το υπογραμμίζεις!

Δηλ αν δεν γραψει κάποιος την πηγή - ΤΙ ΘΑ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙΣ;

Ας πουμε θα του κάνεις μηνυση και θα τον τρεχεις στα δικαστηρια;

ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΞΕΦΥΓΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ!

Οχι τιποτα άλλο, το βαζετε και υπογεγραμμενο!

Φοβηθήκαμε τωρα!

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Tί συμβαίνει κύριε μου; Γιατί πετάγεστε από το πουθενά σαν το ραπανάκι; Μύγα σας τσίμπησε; Σας έδωσα ποτέ δικαιώματα;
Το έβαλα επειδή έτσι μ αρέσει!!!

Αλλά μια και είσαι τόσο αναιδής και προπετής θα σου ικανοποιήσω την περιέργεια.

Επειδή στέλνουν πρωτότυπα κείμενα μου στο Fb χωρίς να έχουν την στοιχειώδη ανθρωπιά και χριστιανική ευγένεια να αναφέρουν την πηγή. Και δεν με νοιάζει τόσο αυτό, επειδή δεν διεκδικώ την λογοτεχνικη πρωτοτυπία και σοφία, αλλά έχουν και επιχειρήματα, ότι ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ! Ε λοιπόν δεν είναι σωστό και δίκαιο. Είναι γαϊδουρινή συμπεριφορά πού δεν αρμόζει σε χριστιανό και άνθρωπο. Αρκούσε μια ΣΥΓΓΝΩΜΗ! Αλλά η ΣΥΓΓΝΩΜΗ είναι ακριβή φαίνεται για τους χριστιανούς του γλυκού νερού!

Πήρες αυτό πού ήθελες, άντε στην ευχή του Θεού τώρα!

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Αν και δεν θα πρέπε καν να εξηγώ, ούτε να μπαίνω στην διαδικασία να υπογραμμίζω στο τέλος της ανάρτησης. Μερικά πράγματα είναι τόσο αυτονόητα ή θα έπρεπε να είναι.Επειδή κάποιος είναι παπάς μπορούμε να τον κλέβουμε ασύστολα.

Ώρες ώρες ασφυκτιώ από την τόση ταπεινότητα γύρω μας.
Τί να πω! Δεν ξανασχολούμαι!

Ανώνυμος είπε...

Ακου να σου πω πάτερ.
Καταρχήν να διατηρεις την ψυχραιμια σου.

Καταδευτερον:
Αυτό που θελεις να πεις είναι σωστό, θα σου δωσω το δικαιο σου.
Και εγω αν ειχα ιστολογιο και μου 'κλεβανε' τα κειμενα κατι θα ελεγα.

Όμως, ο τροπος που το κάνεις είναι λαθος.
Το γραφεις σαν να διαταζεις. Σαν να απειλείς.
Το γραφεις υπογεγραμμενο - σαν να λες μπορεις σε αυτόν που θα σε ακουσει να επιβάλλεις κυρωσεις!

Αφου τιποτα από όλα αυτά δεν μπορεις να κάνεις, πάρτο αλλιως!

Πάρτο λιγο με ταπεινωση, αγαπη, ευαισθησια, τρυφεροτητα.

Π.χ. - μου επιτρεπεις να σου δωσω μια απλη ιδεα;

"παρακαλουνται οι ευλαβείς αναγνωστες του ιστολογιου μου, όταν τυχον ενιοτε κανουνε αντιγραφη των κειμενων μου, εάν τους είναι ευκολο, να αναφέρουνε την πηγή! Σας ευχαριστώ πολύ, ο Θεός να σας ευλογει"!

Για παρε λοιπον αυτό το κειμενάκι που εγραψα και παρε το δικο σου διπλα διπλα - και συγκρινε τα!

Αν εγω μονίμως αντιγραφω τα κειμενα σου και τα 'κακοποιω' - φοβηθηκα δηλ την υπογεγραμμενη σου διαταγή τι είναι υποχρεωτικο;

ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ καλα σε έναν Ιερεα να γραφει "είναι υποχρεωτικο"!

Ο κοσμος στενάζει υπο την 'μποτα της 'εκκλησιαστικης μηχανης' - μην γινεστε μελος της!
Ο κοσμος εφυγε από την Εκλκησια διοτι οι κληρικοι ενιοτε εδειχναν να καταπιεζουνε την ελευθερια του ανθρωπου!

Ηρεμηστε παρακαλω, φαινεστε καλος ανθρωπος και σωστος ιερεας.
Μην παραπονιεστε για την έλλειψη ταπείνωσης στον κοσμο διοτι ενας άθεος θα μπορουσε να σας απαντησει ότι ταπεινωση δεν εχουνε οι δεσποτάδες και θα εχουνε οι απλοι ανθρωποι;

Ηρεμηστε παρακαλω - μεσουσης της Σαρακοστής - η Παναγιά μαζί σας!

Ευλογείτε!

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Έχεις δίκιο αδερφέ μου. Συγγνώμη πού παραφέρθηκα, αλλά δεν μπορείς να φανταστείς τί στρίμωγμα μου κάμανε.
Σε ευχαριστώ για την ευγένεια σου. Είναι βάλσαμο!