Τὸ φυτὸν τῆς ἁγνείας, τὸ μύρον τῆς εὐωδίας, πάλιν ἀνέτειλεν ἡμῖν, εἰς τὴν παροῦσαν ἑορτήν, βοῆσαι πρὸς αὐτόν, ὁ ἀναπεσὼν ἐπὶ τὸ στῆθος τὸ δεσποτικόν, καὶ ἑπομβρίσας τῷ κόσμῳ τὸν λόγον, Ἰωάννη Ἀπόστολε, ὁ τὴν Παρθένον φυλάξας ὡς κόρην ὀφθαλμοῦ, αἴτησαι ἡμῖν παρὰ Χριστοῦ τὸ μέγα ἔλεος.
Η Εκκλησία μας έδωσε επίσημα τον τίτλο "Παρθένος" μόνο σε δύο πρόσωπα: στην Θεοτόκο Μαρία και τον θεολόγο Ιωάννη.Παρθένος σημαίνει αυτόν πού είναι "παρά τω Θεώ", δίπλα στον Θεό, τον αφοσιωμένο, τον αφιερωμένο, αυτόν πού διαφέρει και μένει ανέγγιχτος από τον κόσμο.Παρθενία είναι το ιδίωμα του Θεού και των αγγέλων.Δεν είναι η απλή αποχή από τα σαρκικά, αλλά μια ζωή έτσι βιωμένη "ίνα αρέση τω Κυρίω".
Από μικρό παιδί είχε μέσα του θερμή την αγάπη και τον ζήλο για τα θεία. Τον τραβούσε ο Θεός, μιλούσε μέσα του η θεία αγάπη και αφιέρωση. Η οικογένεια του ήταν πολύ εύπορη και διακεκριμένη ακόμα και στα Ιεροσόλυμα.Αυτός όμως νεαρός ακόμα, άφηνε όνομα και περιουσία πίσω και έτρεχε με δίψα δίπλα στον Βαπτιστή Ιωάννη για να γνωρίσει τα του Θεού, γενόμενος υποτακτικός σε μέγα γέροντα τον Πρόδρομο. Και αργότερα όταν ο δάσκαλος του υπέδειξε τον Ιησού της Ναζαρέτ ως Αμνό του Θεού, Ερχόμενον εις τον κόσμον, έτρεξε με χαρά επειδή βρήκε το ποθούμενο της ζωής και των ονείρων του. Ήταν τόσο αφοσιωμένος και αγαπούσε τον Χριστό πού έγινε ο αγαπημένος του μαθητής και ονομάστηκε για την θέρμη του γιός της βροντής. Σε αυτόν ανατέθηκε η μέριμνα της Παρθένου, γιατί αυτός ήταν αγνότερος όλων, τόσο πολύ πού αν και ο νεότερος έμεινε κοντα στον Χριστό μέχρι και τον Σταυρό.
Είναι κάποιες ψυχές τελικά πού λες πώς δεν επιλέγουν απλώς την αγαθή μερίδα, αλλά είναι ήδη προωρισμένες και πλασμένες για Αυτήν.
Ο άγιος Ιωάννης ανταμείφθηκε για την μεγάλη αγάπη. Σε αυτόν ανέθεσε λοιπόν ο Χριστός την Παναγία Μητέρα, σε αυτόν αποκάλυψε τα πριν τα όντα και τα μέλλοντα, αυτόν ονόμασε αγαπημένο, αυτόν κράτησε στην επίγεια ζωή πάνω απ όλους τους μαθητές και αποστόλους, σε αυτόν αποκαλύφθηκαν οι θεολογικότερες αλήθειες.
Την χρειαζόμαστε την βροντή και το πάθος το παράφορο της αγάπης του Χριστού. Τόσο πολύ αγάπησε το παράφορο πάθος του κατά Χριστόν έρωτα ο Ιωάννης , ώστε είναι αυτός πού κατέγραψε την αιώνια αλήθεια: Οφείλεις να είσαι ή θερμός ή παγερός, αν είσαι χλιαρός θα σε εξεμέσω!
Τον άγιο Ιωάννη και την αγάπη του, οι περισσότεροι τον εκλαμβάνουμε ως έναν συναισθηματικό τύπο ανθρώπου, την δε αγάπη του ως θερμό αλλά κοινό συναίσθημα. Αλλά αυτή η βαθιά και πύρινη αγάπη είναι πνευματικό απόκτημα. Τόσο θερμό στην ένταση ως πνεύμα Ηλιού, αλλά και τόσο καινό στην ουσία ως εικόνα Πνεύματος Χριστού.
Αυτή η αγάπη δίνεται σε αυτούς πού Του δίνουν τα πάντα. Ας μην παρεξηγούμε τις ενδοτικές και γεμάτες υπολογισμό και φόβο αποδοχής αγάπες του κόσμου, με την κατά Χριστόν Αγάπη. Αυτήν την γνώρισε και την γνωρίζει μόνον αυτός πού την έλαβε για να την διαδώσει ως καρδία πυρφόρα και μεταλαμπαδεύουσα στον κόσμο του ψύχους και του παγετού. Και άμποτε να καλλιεργήσουμε ζήλο για να λάβουμε υποψία της έστω
Σε αυτόν αποκαλύφθηκαν τα υψηλά μυστήρια και τα απόκρυφα της θεολογίας. "Θεολόγος είναι αυτός πού ανέπεσε στο στήθος του Ιησού και άκουσε έναν έναν τους χτύπους της καρδιάς Του", λένε οι άγιοι γέροντες,αναφερόμενοι προφανέστατα στον Ιωάννη και όποιον ζήλωσε τον Ιωάννη κατά τα μέτρα εκάστου.
Ο Ιωάννης και το ευαγγέλιο του, έχουν ως σύμβολο τον υψιπέτη αετό. Αυτόν πού απομακρύνεται από τα γήινα και συνομιλεί πάντα με τα ουράνια.
Ο επιστήθιος φίλος του Θεανθρώπου, αυτός πού έπεσε στο στήθος Του και εγκόλπωσε ως επιστήθιος όλον τον Χριστόν,υπήρξε μια μοναδική καρδιά επί γης.
Ο αρχηγός της θεολογίας και μαθητής της αγάπης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου