ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Δος μου κι εμένα άνεση, Παναγιά μου,
πριν ν’ απέλθω και πλέον δεν θα υπάρχω.(Αλεξ. Παπαδ.)

Σάββατο, Ιανουαρίου 10, 2009

Στο όνομα του Γιαχβέ;



Σε τηλεοπτικούς διαύλους, σε ιστοσελίδες, σε blogs , σε μέσα μαζικής ενημέρωσης διατυμπανίζεται προσφάτως η άποψη πώς το ισραηλιτικό μένος-γενοκτονία παλαιστινίων αποτελεί θρησκευτική επιταγή (ή απόδοση θρησκευτικής τιμής με "ισλαμικές" αναλογίες) ενός θεού των Ιουδαίων, του σκληροτράχηλου αιμοσταγούς Γιαχβέ ή Ιεχωβά.
Περί αιμοσταγούς Γιαχβέ οι φίλοι του διαδικτύου έχουν κατά καιρούς αναγνώσει παρόμοια μηνύματα μίσους και φανατικής απολυτότητας(ύποπτα εθνικοφασιστικής-μασονικής) και στα σχετικά blogs/sites των λεγόμενων εθνικών-νεοπαγανιστών.

Ομοίως ιδιαίτερη απαρέσκεια ( ελαφρύς ο όρος) επιδεικνύουν για το άγιο όνομα ορισμένοι αυτοτιτλοφορούμενοι "χριστιανοί ορθόδοξοι", είτε από εκούσια πλάνη , είτε από ακούσια ψευδοπληροφόρηση, είτε για πλέον ουσιαστικούς και επικίνδυνους λόγους...

Φυσικά για τον μέσο αποδέκτη τέτοιων μηνυμάτων , τον ανυποψίαστο αναγνώστη ή ακροατή τέτοιων... εμβριθών φωστήρων κάτι τέτοιες απόψεις εύκολα προσλαμβάνονται και γίνονται αποδεκτές. Σε αυτό συνηγορεί το αιώνιο στην κοινωνία μας υφέρπον αντισημιτικό κλίμα που με τα πρόσφατα γεγονότα σχεδόν έχει γιγαντωθεί ακόμα και στους πιο "προοδευτικούς" κατά τα κοσμικά πρότυπα.

Για τον άνθρωπο της ορθόδοξης θεολογίας και εκκλησίας η απόδοση του ονόματος Γιαχβέ ή Ιεχωβά είναι θέμα που έχει κλείσει εδώ και αιώνες κάτω από την φωτισμένη ερμηνεία της βίβλου από τους αγίους Πατέρες. Το όνομα αυτό που σύμφωνα με την εβραϊκή παράδοση αποτελεί το άρρητον όνομα του άναρχου Θεού και γράφεται αλλά δεν προφέρεται από τους Ιουδαίους, ερμηνεύεται από τους εβδομήκοντα με την ελληνική λέξη " Ο ΩΝ".
Σε μας τους ορθοδόξους είναι οικείο αυτό το όνομα αφού αγιογραφείται στην εικόνα του ΚΗΙΧ και δηλοί την προαιώνια ύπαρξη Του ως συνανάρχου με τον Πατέρα και ως ζώντος δηλ αληθινού Θεού. Παράλληλα στην πατερική θεολογία ο Λόγος του Θεού λέγεται και ερμηνεύεται ως "άγγελος του Γιαχβέ" δηλ ερμηνέας και μεγάλης βουλής άγγελος, όπως συναντάμε στον Ησαία και την υμνολογία, του Θεού πατέρα στον κόσμο.

Ο Ων ο Πατήρ, Ο Ων ο Υιός, Ο Ων το πνεύμα το Άγιο. Και η αγία Τριάδα πάλι ο Ων Θεός.
Ο Θεός στην αποκάλυψη Του στον κόσμο μας συστήθηκε λοιπόν ως ο Ων , ο αληθινός Θεός στον οποίο αποδίδεται και ενυπάρχει το είναι. Το όνομα Γιαχβέ ή Ιεχωβά είναι κατοχυρωμένο θα λέγαμε από την ορθόδοξη θεολογία και εκκλησία.

Ο Ισραήλ ως αποστάτης και σταυρωτής του σαρκωμένου όντος Θεού έχει αποβάλλει από καιρό το δικαίωμα να διεκδικεί την αληθινή λατρεία του Όντος Θεού, του Γιαχβέ. Πατέρας τους κατά τη μαρτυρία μάλιστα του ιδίου του Χριστού δεν είναι ο Γιαχβέ των προφητών, του Αβραάμ και του Μωϋσή αλλά αυτός ο διάβολος, του οποίου μάλιστα ευαρεστούνται να ποιούν τα έργα με αφάνταστο ζήλο και χαρά(κατά Ιωάννην). Αλλά και αυτή ο τίτλος του "περιουσίου λαού" έχει μετατεθεί από επιφανείας Χριστού στην εκκλησία στον νέο Ισραήλ , που δεν εξετάζει εθνική ή φυλετική προέλευση στα τέκνα της, αλλά θεωρεί λαό του Θεού τα τέκνα της κολυμβήθρας.

Αδίκως και καταχρηστικώς και τελείως αψυχολόγητα και αθεολόγητα αποδίδονται λοιπόν τα φρικιαστικά και σατανικά εγκλήματα των Ισραηλιτών στον Θεό-Γιαχβέ, στον Όντα Θεό.
Η Εκκλησία μας έχει τα θεόθεν αποκεκαλυμμένα δικαιώματα όχι μόνο στην ουσία των πραγμάτων αλλά και σε αυτά τα ονόματα.

(περισσότερες πληροφορίες περί του ονόματος Γιαχβέ στο http://el.orthodoxwiki.org/%CE%93%CE%B9%CE%B1%CF%87%CE%B2%CE%AD)

Πηγή εικόνας: www.byzicons.net

20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Παραδεχεσαι λοιπον πατερ οτι ο Γιαχβε ειναι ο Θεος μας;

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Nαι ακριβώς.
Ο Πατήρ Γιαχβέ, ο Υιός Γιαχβέ και το Άγιο Πνεύμα Γιαχβέ κατά τις υποστάσεις.
Και πάλι κατά την μία ουσία η Αγία Τριας ένας Θεός Γιαχβέ.
Αυτά όλα τα δείχνει η Γραφή, οι πατέρες και η εικονογραφία.

Ανώνυμος είπε...

Ο γιαχβε πατερ μου δεν ειναι ομως ο Θεος των Ιουδαιων; Ειναι ο ιδιος θεος του Ιουδαισμου ή κανω λαθος;

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Εφ'όσον ως χριστιανοί αποδεχόμαστε την Παλαιά διαθήκη ως αποκάλυψη και παιδαγωγό εις Χριστόν, αποδεχόμαστε και το άφατο αυτό όνομα ως Όνομα του Θεού, μάλιστα το κατέξοχήν όνομα με το οποίο αποκαλύφθηκε στο Σινά στο θαύμα της φλεγόμενης βάτου. Αν προσέξεις τις αγιογραφίες του προσώπου του Χριστού θα δεις γραμμένο το όνομα του θεού στα ελληνικά: ο ΩΝ.

Ανώνυμος είπε...

Συνεπως πατερ μου συμφωνειτε στο οτι εχουμε κοινο Θεο με το Θεο των Ιουδαιων. Δεν εχω κανενα προβλημα με τους Ιουδαιους ως εθνος ομως ο Θεος γιαχβε δεν ειναι εκεινος που εχει δωσει τοσες και τοσες εντολες στους Ιουδαιους για να ξεκινησουν πολιορκιες και σφαγες;
Συγχωρεστε με αν κανω λαθος αλλα νομιζω οτι η Παλαια Διαθηκη ειναι επισης το ιερο κειμενο του Ιουδαισμου. Συνεπως το οτι ο Θεος αυτος ειναι πατερας του κυριου ημων Ιησου Χριστου και ομουσιος Του δε νομιζω οτι μας τιμαει πολυ.
Εγω σαν πατερας δηλαδη πως θα πω στα παιδια μου να πιστεψουν και να προσευχηθουν σε ενα Θεο εις του οποιου το ονομα οι Ιουδαιοι εχουν κανει τοσους πολεμους;

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Αγαπητέ Αβραάμ, κρατάμε μόνο τις προτυπωσεις και όχι το πνεύμα ή το γράμμα Παλαιάς Διαθήκης. Ο Ιησούς Χριστός με τον Σταυρό του και την Ανάσταση Του μας αποκάλυψε τον Πατέρα, όπως ακριβώς είναι δηλ. Θεό της Αγάπης. Τέτοιο Θεό κήρυξαν και οι προφήτες αλλά με την επένδυση και τη γλώσσα της εποχής , όπου ο άνθρωπος της ΠΔ φόρτωνε τα μίση του και τους ανθρωπομορφισμούς του στον Θεό του.
Ο Θεός είναι ένας από πάντα . Η οπτική των ανθρώπων αλλάζει. ο Θεός της ΠΔ, ο πρωταγωνιστης Θεός δεν είναι ο Πατέρας.Είναι ο ίδιος ο Χριστός , ο ίδιος εκείνος που ο Ιωάννης ονομάζει στην ΚΔ Λόγο. Αυτός αποκαλύπτει τον πατέρα με σκιές και αινίγματα στην ΠΔ και σαν σαρκωμένος άνθρωπος φανερά στην ΚΔ.
Φράσεις όπως "αγαπήσεις τον πλησίον σου ως εαυτόν" τις βρίσκουμε πρώτον στην ΠΔ. Χωρίς όμως τον Χριστό της ΚΔ η ΠΔ δεν είναι παρά μόνο ένα βιβλίο σκοτεινό, ένα βιβλίο εκδίκησης και σφαγών. Χωρίς Χριστό και ΚΔ η ΠΔ δεν εχει σκοπο ύπαρξης. Μέσα όμως από χωρία της ΠΔ εξηγείται και προφητευεται η ΚΔ και με το πνεύμα της ΚΔ πρέπει να ξεχωρίζουμε τί θα κρατήσουμε ή όχι από την ΠΔ.
Γιατί η ΠΔ είναι νόμος δικαίου ενώ η ΚΔ χάρις αγάπης.

ο Θεός των Ιουδαίων όμως είναι ένα κατασκέυασμα τους. Έκτρωμα του Θεού της ΠΔ και αν ακόμα η ΠΔ γράφτηκε απ'αυτούς, αν ακόμα ο Χριστός γεννήθηκε σαν Ιουδαίος, δεν κατέχουν την αλήθεια, ούτε κατεχουν τον Γιαχβέ. Ο Θεός είναι πανανθρώπινη υπόθεση.

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα. Για να καταλαβω πατερ Παντελεημων μου, η Παλαια Διαθηκη ειναι ενα βιβλιο γεματο γενοκτονιες και σφαγες τις οποιες αργοτερα, η Καινη Διαθηκη τις εξηγει, τις ερμηνευει και τις αθωωνει ή τις αγιοποιει;
Και κατι αλλο για να συνεχισουμε αυτη την ενδιαφερουσα συζητηση.

Μου λετε 1ον "πρέπει να ξεχωρίζουμε τί θα κρατήσουμε ή όχι από την ΠΔ"
Η Αγια Γραφη γνωριζω οτι ειναι στο συνολο της Θεοπνευστη, και οχι μονο επι μερους. Φανταζομουν οτι ο Λογος του Θεου θα ηταν ξεκαθαρος και δε θα χρειαζοταν να "τσιμπησω" ο,τι μου αρεσει απο Αυτον.
Και 2ον και τελευταιο μη σας κουραζω,
γραφετε στο τελος
"ο Θεός των Ιουδαίων όμως είναι ένα κατασκέυασμα τους. Έκτρωμα του Θεού της ΠΔ και αν ακόμα η ΠΔ γράφτηκε απ'αυτούς, αν ακόμα ο Χριστός γεννήθηκε σαν Ιουδαίος, δεν κατέχουν την αλήθεια, ούτε κατεχουν τον Γιαχβέ."

Δηλαδη οι Ιουδαιοι εγραψαν, επλασαν, εκοψαν και εραψαν εναν Θεο ο οποιος βασιστηκε στη Παλαια Διαθηκη και ονομαζεται Γιαχβε, οπως και ο δικος μας, ομως δεν ειναι ο αληθινος Γιαχβε αλλα ενα εκτρωμα οπως μου λετε.

Και ερωτω επ'αυτου: Οι Ιουδαιοι εγραψαν την Αγια Γραφη και εμεις την εξηγησαμε; Ενω οι ιδιοι δε τα καταφεραν να την εξηγησουν; Παρολαυτα η Αγια Γραφη ειναι γραμμενη εξ'ολοκληρου απο Ιουδαιους.

Συγχωρεστε με για την εκταση του σχολιου μου και τις ερωτησεις μου αλλα ψαχνω να βρω την αληθεια μεσα απο το Λογο Του και ηλπιζα απλα να με διευκολυνατε στην αναζητηση μου μιας και γνωριζετε πολυ περισσοτερα.
Ευχαριστω πολυ πατερ μου.
Καλημερα.

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Πράγματι, πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, αγαπητέ Αβραάμ.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι μόνο μέσα από την αποκάλυψη της ΚΔ μπορούμε να κατανοήσουμε την αλήθεια. Η ΠΔ αρχίζει με ένα γεγονός πτώσης: την παρακοή του ανθρώπου και την εκούσια ελεύθερη αποκοπή του από την πηγή της ζωής που είναι ο Θεός. Στην ΠΔ δεν υπάρχουν κακοί θύτες και καλά θύματα. Όλοι ζουν σε ένα κόσμο πτώσης και αμαρτίας και ανάλογα με την θέση που λαβαίνουν έναντι του Θεού και του Νόμου του δικαιώνονται ή απόλλυνται. Στον Θεό δεν μπορούμε να αποδώσουμε ηθικές ποιότητες. Ο Θεός δεν είναι καλός ή κακός. Ο άνθρωπος της ΠΔ , όπως και ο κάθε άνθρωπος σήμερα επιλέγει την ζωή ή τον θάνατο. Ο Ισραηλίτης που σφάζει και ο Φιλισταίος που σφάζεται ή το αντίθετο είναι έρμαια της ελεύθερης παράδοσης τους στην αμαρτία. Ο Θεός κινεί την ιστορία αλλά οι ανθρώποι την διαμορφώνουν. Ο Θεός ας πούμε προσκαλεί τους ειδωλολάτρες στην ζωή και αυτοί ζούνε διεστραμμένα.Όπως και δεν αφήνει τον πάλαι περιούσιο λαό στην τύχη του αλλά του στέλνει προφήτες και ποιμένες. Όμως ο λαός αυτός κάνει τις επιλογές του: επιστρέφει και σώζεται ή διαστρέφει και χάνεται.
Η ΠΔ δίνει την δυνατότητα να ζει κάποιος εν δικαίω, ενώ η ΚΔ να ΖΕΙ κάποιος αληθινά.Και στις δύο περιπτώσεις όμως πηγή ζωής είναι ο ίδιος ο Θεός. Με τη διαφορά ότι στον κόσμο της ΚΔ ο κόσμος της πτώσης ξαναβρίσκει την επιστροφή στην παραδείσια κατάσταση ολοκληρωτικά .

Φυσικά, η ΠΔ είναι θεόπνευστη αλλά απ'αυτήν μπορούμε να κρατήσουμε ας πούμε τις προφητείες για τον Μεσσία, τις ηθικές επιταγές όπως ο δεκάλογος, τα παραδείγματα αγίων ανθρώπων και να διδαχτούμε μέσα απ'αυτά.ότι ορίστηκε στο σινά για να εξυπηρετήσει την ιστορική πορεία του Ισραήλ βρίσκει την πλήρωση του ως καινός νόμος για να κινηθεί ιστορικά η εκκλησία. Δεν είναι τυχαίο το ότι ο ίδιος ο Χριστός παρέπεμπε στην ΠΔ και ότι είπε ότι ήρθε για να την πληρώσει και όχι να την καταργήσει.
Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι ακόμα και σήμερα περικοπές της πΔ διαβάζονται στην εκκλησία, από τα αρχαία εκείνα χρόνια γιατί θεωρούνται κομμάτι της δικής μας χριστιανικής παράδοσης και όχι ιουδαϊκή φιλολογία.
Από την ΠΔ εξάλλου απορρίπτουμε λχ τις λειτουργικές διάτάξεις σαν γράμμα,γιατί έχουμε δικό μας Αρχιερέα τον Χριστό και ιδιαίτερη συμπληρωμένη παράδοση. Απορρίπτουμε τον φόνο και την πολυγαμία, την περιτομή και την έννοια του εθνικού περιουσίου.

Στο δεύτερο σκέλος θαρρώ πώς σχεδόν απάντησα. Η ΠΔ είναι κομμάτι αναφαίρετο της χριστιανικής παράδοσης και όχι ιουδαϊκή φιλολογία. Γιατί και τα κείμενα της ΚΔ γράφτηκαν στα ελληνικά, αποτελούν όμως παγκόσμια
και πιο σωστά χριστιανική κληρονομιά και παράδοση. Όπως και ο Αβραάμ, ο Μωυσής ή ο Ηλίας είναι πρόγονοι δικοί μου ας πούμε εν Χριστώ,πρόγονοι όχι σαρκικοοί,εθνικοι,φυλετικοί αλλά πνευματικοί γιατί μας συνδέει μια ιστορία και ένα γένος: το γένος του Χριστού.

Σχετικά με τον Θεό των Ιουδαίων εννοώ πώς είναι ένας Θεός-κατασκέυασμα κατά διαστροφή και ιδιαίτερη ερμηνεία των κοινών γραφών κατ'εικόνα και καθ'ομοίωσιν τους. Δεν είναι πλεον ο Θεός της ΠΔ, αλλά ο Θεός των Ιουδαίων κατά τη δική τους ερμηνεία της πΔ.Γιατί οι θεοί των εθνών είναι θεοί της ανθρώπινης θρησκείας ενώ ο Θεός της Εκκλησίας,θεός της δικής του αποκάλυψης στον κόσμο.

Ανώνυμος είπε...

Δε σας φαινεται ομως ακρως ρατσιστικο το γεγονος οτι ο Θεος που δημιοργησε ολα τα εθνη εχει περιουσιο λαο;
Γραφετε οτι "Ο Θεός ας πούμε προσκαλεί τους ειδωλολάτρες στην ζωή και αυτοί ζούνε διεστραμμένα.Όπως και δεν αφήνει τον πάλαι περιούσιο λαό στην τύχη του αλλά του στέλνει προφήτες και ποιμένες."
Αναφερεστε ως ειδωλολατρες στους αρχαιους Ελληνες προφανως. Δηλαδη πιστευετε οτι οταν οι Ελληνες εφτιαχναν αγαλματα εφτιαχναν και θεους ταυτοχρονα; Λατρευαν δηλαδη τα μαρμαρα και οχι αυτον που εικονιζοταν στο αγαλμα;
Εμεις οι χριστιανοι ως ορθοδοξοι ομως δε κανουμε κατι καλυτερο, δε νομιζετε; Προσκυνουμε τη ταδε εικονα απο το ταδε πολυτιμο ξυλο, τη θαυματουργη εικονα, που κλαιει, μυροβλυζει και οτι αλλο.
Στην ουσια αν μας δει καποιος αλλοθρησκος θα πει οτι λατρευουμε περισσοτερο την εικονα παρα τη Παναγια πχ.

Παρακατω γραφετε "Φυσικά, η ΠΔ είναι θεόπνευστη αλλά απ'αυτήν μπορούμε να κρατήσουμε ας πούμε τις προφητείες για τον Μεσσία..."

Παλι ομως θα το ξαναπω οτι εφοσον ειναι εξολοκληρου θεοπνευστη δεν ειναι ορθο να κραταμε ο,τι μας βολευει. Ας πουμε στο σημειο που ο Γιαχβε προσταζει τον Ιεζεκιηλ να ψησει αρτους με ανθρωπινη κοπρο και να τους φαει (Ιεζεκιηλ κεφ4 στ.12), πρεπει να το χαρακτηρισουμε αναγκαστικα θεοπνευστο. Σωστα;

Επισης παρακατω λετε "Δεν είναι τυχαίο το ότι ο ίδιος ο Χριστός παρέπεμπε στην ΠΔ και ότι είπε ότι ήρθε για να την πληρώσει και όχι να την καταργήσει."
Οντως δεν μπορει να ειναι τυχαιο αυτο που ειπε. Συνεπως συμφωνει με οσα εχουν γινει στη Παλαια Διαθηκη και ηρθε για να εκπληρωσει το Νομο που εδωσε ο γιαχβε στον Μωυση.
Αρα ακυρωνεται αυτο που γραφετε παρακατω οτι "...θεωρούνται κομμάτι της δικής μας χριστιανικής παράδοσης και όχι ιουδαϊκή φιλολογία."
Δηλαδη δεν υπαρχει προφανης διαχωρισμος του χριστιανισμου απο τον Εβραισμο.
Εφοσον ολη η θρησκεια μας ειναι βασισμενη πανω στο πως ο Θεος αποκαλυφθηκε στους Ιουδαιους και στο τι τους ειπε, τοτε καθε αλλο παρα διαχωρισμος υπαρχει.
Για μενα ο χριστιανισμος ειναι η θρησκεια μου μα και ενα αντικειμενο μελετης το οποιο μου δινει πολλα δικαιωματα να το αμφισβητησω.
Θα ηθελα ας πουμε ο Θεος να μην ειχε εκλεκτο λαο, θα ηθελα ο υιος του να μην ηταν εβραιος, θα ηθελα να ειναι πανταχου παρον και να εχω αμεση επικοινωνια μαζι του. Θα ηθελα να ειμαστε ολοι ισοι απεναντι Του.
Αλλα δεν ειμαστε.
Οι Ελληνες για Αυτον ειναι σκυλια και ειδωλολατρες και οι Ιουδαιοι εκλεκτη φυλη.
Επισης κατι αλλο που μου κανει φοβερη εντυπωση ειναι η φραση που λεει στη Γεννεση οτι ο Θεος μεταμεληθην. Ειναι δυνατον ποτε ο Θεος να μετανιωσει και γιαυτο το λογο να πνηξει ολο το κοσμο εκτος απο τον Νωε που οπως τον περιγραφει η ΠΔ (τον Νωε) τον αντιλαμβανομαι σαν ενα μεθυστακα αιμομικτη;

Συγνωμη αν γινομαι βλασφημος αλλα πασχιζω να βρω μια βαση ωστε να πορευθω αναλογως. Αυτο που ζηταω ειναι μια καλη δικαιολογια που να εξηγει το γιατι ο Θεος μας πλεον σιωπα...
Που ειναι ο Πανταχου Παρον;
Γιατι η θρησκεια μας επρεπε να μας επεβληθει δια πυρος και σιδηρου εφοσον ειναι η μοναδικη αληθεια ΟΛΟΥ του κοσμου;

Γιατι θεωρειτε πως οι Ιουδαιοι παρερμηνευσαν τα ιδια τους τα γραπτα ενω ολοι οι αλλοι λαοι τα εξηγησαν; Δεν βαζετε καν δηλαδη ως περιπτωση οτι εμεις οι αλλοι λαοι παρερμηνευσαμε πληρως εναν κακο Θεο που στο ονομα του εχουν γινει τα χειροτερα και προσπαθησαμε μεσω της ΚΔ να μπαλωσουμε τα αμπαλωτα της ΠΔ;
Γραφετε "Απορρίπτουμε τον φόνο και την πολυγαμία, την περιτομή και την έννοια του εθνικού περιουσίου."
Και ρωταω εγω προσπαθωντας να το παιξω αφελης, γιατι τα απορριπτουμε εφοσον ειναι και αυτα μερος του Λογου Του;

Παρακατω λετε "Όπως και ο Αβραάμ, ο Μωυσής ή ο Ηλίας είναι πρόγονοι δικοί μου ας πούμε εν Χριστώ,πρόγονοι όχι σαρκικοοί,εθνικοι,φυλετικοί αλλά πνευματικοί γιατί μας συνδέει μια ιστορία και ένα γένος: το γένος του Χριστού."
Εννοειτε πατερ μου, οτι επειδη ασπαζομαστε το λογο του Χριστου ειμαστε πνευματικοι απογονοι των Ιουδαιων;
Αποτελουμε λοιπον το γενος του Χριστου οπως γραφετε. Και τι γινεται με το δικο μας το γενος, το κανονικο;
Το καθαρα ελληνικο μας γενος. Οι αναριθμητοι σοφοι μας προγονοι που χωρις αυτους σημερα η ανθρωποτητα δε θα ηταν ετσι οπως τη ξερουμε και ισως ζουσαμε ακομη στις σπηλιες. Ολοι αυτοι π.Παντελεημωνα, θεωρειτε οτι ειχαν καταφερει τοσα σοφα εργα και δεν ειχαν καταφερει να "δουν" τον αληθινο θεο; Και οτι περιμεναν τον Σαουλ να τους τον υποδειξει;
Περιμενω με πολυ ενδιαφερον τις αποψεις σας αγαπητε μου.
Παντα με φιλικη διαθεση.

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Καλέ μου Αβραάμ,δεν είμαι ιουδαίος , αν και να ήμουν θα ήμουν περήφανος γι'αυτό. Χριστιανός είμαι μόνο και έτυχε να είμαι και έλληνας.Αν και το να είσαι έλληνας δεν το θεωρώ προνόμιο αλλά ευθύνη.Δεν διέπομαι από καμία ελληνοφρένεια και δεν θεωρώ ότι οι έλληνες έδωσαν περισσότερα φώτα από τους κινέζους ή τους άραβες. Αγαπώ την Ελλάδα τέλος γιατί είμαι κομμάτι της.

Νομίζω πώς με τα σχόλια και ειδικά το άρθρο μου,έχω απαντήσει ήδη σε όλες σου τις απορίες και περί περιουσίου και περί Θεού.

Καλό μεσημέρι.

Ανώνυμος είπε...

Πατερ Παντελεημωνα με καλυψατε πληρως, να ειστε σιγουρος.

Καταλαβαινω οτι ειναι πολυ δυσκολο μερικα πραγματα να τα εξηγησετε γιαυτο και ουτε καν τα κατονομαζετε παρα μονο τα προσπερνατε. Αυτο που κρατησα εγω ειναι οτι στο χριστιανισμο κραταμε ο,τι μας βολευει για να νιωσουμε εμεις καλα.
Συμβιβασμος μου κανει αλλα δε πειραζει. Με το τροπο σας μου απαντησατε σε ολες μου τις αποριες.

Καλο μεσημερι να εχετε.

Υ.Γ.
Παντως δε παιζει ρολο η καταγωγη να ξερετε αλλα η ιδεολογια-νοοτροπια του καθενος. Εσεις ειστε ξεκαθαρος για το ποια ειναι η καταγωγη σας η πνευματικη. Ολοι οι ανθρωποι ειμαστε ισοι και ομοιοι. Αυτο που μας διαφοροποιει ειναι ο νους μας και ο τροπος αντιληψης των πραγματων. Συνεπως μπορεις να εισαι περηφανος πατερ μου, για τη καταγωγη σου.

Νασαι καλα και ο γιαχβε μαζι σου:)

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Δεν μπορώ να απορρίψω αυτό που πιστεύω Αβραάμ. το άρθρο μου είχε ένα άλλο πνεύμα απ'αυτό που μάλλον εισέπραξες και οι αντιλήψεις-ιδέες μου αποτυπώνονται σε όλες τις αναρτήσεις μου. Ναι , όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι. Αλλά εμένα η συνείδηση μου μου επιβάλλει να είμαι μόνο ο έσχατος, χωρίς ταπεινολογίες.
Καλό μεσημέρι. Επίσης.

;)

Ανώνυμος είπε...

Πατερ τη συζητηση μας μπορω να την αναδημοσιευσω;

Ανώνυμος είπε...

πατερ Παντελεημονα μπορω να αναδημοσιευσω την εγγραφη σας και τα σχολια μας;

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Από την στιγμή που είναι δημόσια,φυσικά και ναι.
Φτάνει μόνο να είναι χωρίς περικοπές.

Αλεξανδρος είπε...

ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΙ ΚΑΙ ΚΟΤΣΑΜΠΑΣΙΔΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. ΑΥΤΟ ΕΙΣΤΕ. ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΣΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΧΩΡΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΗΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΕΝΑ ΑΙΣΧΟΣ. ΠΗΞΑΜΕ ΣΤΑ ΘΥΜΙΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΑΥΡΟΚΟΠΙΑ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ. Ο ΑΒΡΑΑΜ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΠΑΡΟΤΙ ΕΒΡΑΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝΑ.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΣΟΥ ΕΔΩΣΕ ΒΑΡΒΑΡΕ. ΕΦΟΣΟΝ ΑΠΟΔΕΧΕΣΑΙ ΤΟΝ ΙΕΧΩΒΑ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΚΑΛΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΧΙΛΙΑΣΤΗ; ΛΥΠΑΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΝΕΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΕΝΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ. ΕΝ ΕΤΗ 2009 ΓΟΝΑΤΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΑΜΕ ΞΥΛΑ ΚΑΙ ΜΠΟΓΙΕΣ. ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ. ΑΝ ΑΓΑΠΟΥΣΕΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΠΩΣ ΛΕΣ, ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΔΕ ΘΑ ΗΣΟΥΝ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΓΙΑΤΙ ΤΗΣ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΚΟ. ΕΙΣΑΙ ΙΟΣ, ΠΑΡΑΣΙΤΕΙΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ. ΒΥΘΙΖΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ. ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΒΡΕ ΠΑΙΔΑΡΕΙΟΝ ΚΑΙ ΜΑΘΕ ΤΙ ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ. ΤΙ ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΑΡΑΒΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΒΡΕ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ, ΠΑΙΔΑΡΕΛΙ; ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΠΟΤΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΠΙΝΕΙΣ ΑΜΑΣΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΣΟΥ;;; ΕΧΕΙΣ ΕΣΥ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΘΑΡΗ; ΠΡΟΒΑΤΟ ΣΕ ΜΑΝΤΡΙ ΕΙΣΑΙ, ΠΟΙΜΝΙΟ. ΔΟΥΛΟΣ. ΑΥΤΟ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ. ΔΟΥΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΝΑ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ. Ο ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΔΕΜΕΝΟΣ ΔΟΥΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΑΟΡΑΤΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΟ ΣΩΤΗΡΑ...
ΔΕΜΕΝΟΣ ΧΕΙΡΟΠΑΔΑΡΑ ΕΙΣΑΙ "ΠΑΤΕΡ".
ΑΚΟΥ ΠΑΤΕΡ. ΕΣΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΗΣΟΥΝ ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΥΡΑ ΠΑΝΘΙΜΑ ΜΙΖΕΡΑ ΡΑΣΑ ΠΟΥ ΦΟΡΑΣ ΜΑΣ ΓΡΑΦΕΙΣ ΩΣ ΠΑΤΕΡΑΣ.
ΔΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΕΙ. ΘΕΛΩ ΜΟΝΟ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙΣ. ΙΣΩΣ ΕΠΕΙΤΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΔΕΛΛΑ ΤΟΥ ΕΒΡΑΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΣΟΥ ΕΧΕΙ ΡΟΥΦΗΞΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ ΚΥΤΤΑΡΟ.

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Αλεξανδρος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.