Mε την σημερινή περικοπή ανοίγει ο κύκλος των φθινοπωρινών κυριακάτικων αναγνωσμάτων, από το ευαγγέλιο του Λουκά. Η περικοπή αναφέρεται στην θαυμαστή αλιεία και στην κλήση των τεσσάρων κορυφαίων μαθητών. Ο Κύριος συναντά τους τέσσερις κορυφαίους μαθητές, όχι αστάτους,αργούς και περιπλανώμενους, αλλά στο φυσικό τους δημιουργικό περιβάλλον : στην ε ρ γ α σ ί α τους, την οποία καθευλογεί, αλλά και της δίνει άλλο νόημα: " από του νυν ανθρώπους έση ζωγρών".
Η βιοποριστική εργασία τους, καθ'ολα ευλογημένη οπωσδήποτε, γίνεται εργασία πνευματική, εργασία αποστόλου και φυσικά αυτή η εντολή και η χάρη μεταδίδεται και κληροδοτείται στην Εκκλησία.
Και πράγματι η Εκκλησία, πιστή στον λόγο του Ιδρυτού της , δεν έχει πάψει να εργάζεται. Δεν είναι οι επίσκοποι και οι ιερείς της αργοί φιλοσοφούντες, αλλά ανθρώπους ανασύρουν από το πέλαγος της αμαρτίας ως ιχθύας αφώνους και τους μετατρέπουν στην σαγήνη της Εκκλησίας σε ανθρώπους ουσιαστικοποιημένους και ευχαριστηριακούς.
Και πράγματι η Εκκλησία, πιστή στον λόγο του Ιδρυτού της , δεν έχει πάψει να εργάζεται. Δεν είναι οι επίσκοποι και οι ιερείς της αργοί φιλοσοφούντες, αλλά ανθρώπους ανασύρουν από το πέλαγος της αμαρτίας ως ιχθύας αφώνους και τους μετατρέπουν στην σαγήνη της Εκκλησίας σε ανθρώπους ουσιαστικοποιημένους και ευχαριστηριακούς.
Πολλοί θεωρούν πώς η Εκκλησία περιορίζεται στην κοινωνική φιλανθρωπική δράση και πώς οφείλει να είναι οργανισμος προνοίας. Πιστή βέβαια στα λόγια του Ιδρυτού της εξακολουθεί και είναι φορέας προνοίας,προσφοράς και αγάπης αποδεικτικά και ενεργά. Βέβαια, ο πρώτιστος λόγος της είναι ποιμαντικός και πνευματικός: είναι ο χώρος της μεταμορφώσεως.
Ωστόσο , μεριμνώντας για τον λαό και τις ανάγκες του και με απίστευτη προσφορά στα ορθόδοξα έθνη ακόμα-ιδία στο ελληνικό- η Εκκλησία αποκτά δικαίωμα λόγου και ορθότερον οφείλει αγαπητικά,παραινετικά και καίρια να έχει λόγο για τα συμβαινόμενα και τα προβλήματα του λαού , από τον οποίο αποτελείται.
Σήμερα πού επιχειρείται φίμωση της Εκκλησίας, για να περάσουν ανωδυνότερα και χωρίς αντίδραση μέτρα απάνθρωπα και αντιλαϊκά,και μάλιστα από ανθρώπους του πολιτικού κιναιδισμού και της εσχάτης εγκληματικής απάτης, δηλαδή ανθρώπους πού εχουν χάσει το δικαίωμα λόγου και αναισχύντως και καταχρηστικώς το διατηρούν ακόμα, ο μη ομιλών ανάθεμα έστω. Ο λαός προσβλέπει στην Εκκλησία.
Άγιος Ιωάννης : Η φωνή του Θεού και του λαού |
Η παράδοση, η παιδεία , η δημοκρατία και η γλώσσα βιάζονται και βιάστηκαν καθοριστικά από τα όργανα της ανομίας και της ισοπέδωσης. Ο λαός προσβλέπει προς την Εκκλησία, η οποία δεν μπορεί , δεν εχει το δικαίωμα να σιωπά, αλλά να εξακολουθεί να εργάζεται προς το ανώτερο και το πνευματικό αλλά και το καθημερινό και απλό αίτημα του ανθρώπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου