"Πρό ἕξ ἡμερῶν τοῦ
Πάσχα"
ὁ Ἰησοῦς ἀποθεώνεται
στά Ἰεροσόλυμα.
Εἰσέρχεται ὡς Βασιλεύς
ἔστω καί "ἐπί πῶλον
ὄνου". Μετά ταῦτα ὅμως,
σέ λίγες ἡμέρες, ἀμέσως,
ἀκολουθοῦν ἡ σύλληψις, τά
φρικτά πάθη, ὁ σταυρός.
Ὅμως καί αὐτή τήν ὥρα
τῆς θριαμβευτικῆς εἰσόδου
τοῦ Ἰησοῦ στά
Ἰεροσόλυμα εἶναι παρών ὁ
Σταυρός, τό μαρτύριο, ἡ
ἀγωνία τῆς Γεθσημανῆ. Καί
θά μποροῦσε κανείς νά πεῖ
ὅτι ἡ ἔνδοξος εἴσοδος τοῦ
Ἰησοῦ στήν Ἁγία Πόλη,
εἶναι ἡ εἴσοδος τοῦ
μαρτυρίου στήν ἐπίγεια
ζωή τοῦ Κυρίου καί κατ'
ἐπέκταση καί στήν ζωή
τοῦ κόσμου, στή ζωή ὅλων
μας.
Μαρτύριο, λοιπόν, διαμηνύει,
καί μαρτύριο κηρύττει ἡ
Κυριακή τῶν Βαΐων κάθε
χρόνο. Μαρτύριο ὅμως
χριστιανικό πού ὑπόσχεται
αἰώνια ζωή καί
Ἀνάσταση.
Στήν Βαϊφόρο εἰκόνα πού
προσκυνοῦμε σήμερα, βλέπουμε
τόν Χριστό νά εἰκονίζεται
ἐπάνω στόν "υἱόν
ὑποζυγίου" καί νά
πορεύεται ἐπάνω στά Βάϊα
τῶν κλάδων καί στά
λουλούδια. Κάτω ὅμως ἀπό
τίς δάφνες αὐτές καί τά
ἄνθη καί τούς
ἐνθουσιώδεις ἀλαλαγμούς
τοῦ πλήθους ὑπάρχει ἕνα
πικρό ποτήρι, ἄγνωστο στόν
ἀνώνυμο ὄχλο. Εἶναι τό
ποτήρι τῆς χαρμολύπης. Εἶναι
συγχρόνως ἡ μαρτυρία τῆς
καταιγίδος καί τῆς
ἀνοίξεως, τῆς γλυκύτητος
καί τοῦ πόνου.
Ἡ σημερινή δόξα καί
ἀποθέωση τοῦ Ἰησοῦ
ἀπό τόν ὄχλο ἦταν
φευγαλέα καί πρόσκαιρη,
γιατί τήν ἀκολούθησε ἡ
καταδίκη καί ὁ θάνατος,
πάλι ἀπό τόν ἴδιο ὄχλο.
Καί μάλιστα θάνατος "ἐπί
σταυροῦ". Γι' αὐτό καί ὁ
Κύριος δέν δίνει σημασία
στά Ὡσαννά, ἀλλά
συνεχίζει τήν πορεία του εἰς
Ἰερουσαλήμ. Γιατί ὁ
Χριστός πίσω ἀπό αὐτά
βλέπει τήν ἀλήθεια,
βλέπει τόν Σταυρό καί τήν
Ἀνάσταση ὡς πραγματικότητα
γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους
πού ἀγωνίζεται νά ζήσει
ἀληθινά καί νά
ἀνταποκριθεῖ στήν κλήση του.
Γι' αὐτό σήμερα, ὅταν
προσκυνοῦμε τόν δοξασμένο
Ἰησοῦ, δοξασμένο ἔστω καί
κατά τήν κρίσι "τοῦ
κόσμου τούτου", ψάλλουμε
τό περίφημο τροπάριο τῆς
σοφίας, τοῦ βιώματος καί
τῆς θεοπνεύστου συλλήψεως
τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας
μας: "Σήμερον ἡ χάρις τοῦ
Ἁγίου Πνεύματος ἡμᾶς
συνήγαγε, καί πάντες
αἵροντες τόν Σταυρόν Σου,
Κύριε, λέγομεν: Εὐλογημένος
ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι
Κυρίου".
Καί ἀμέσως ἡ καρδιά καί
τό βλέμμα μας βυθίζεται πέρα
καί πίσω ἀπό τό σκοτάδι
τοῦ Γολγοθᾶ, στό φῶς καί
τήν δόξα τῆς Ἀναστάσεως.
π. Α.Χ.
αποστολική διακονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου