Αυτή η εικόνα είναι ο παπικός συναισθηματισμός ολόκληρος. Εξυπηρετεί μια συναισθηματικού τύπου λαϊκιστική χυδαιότητα, αν
όχι βλασφημία.Όλα πια στο πλαίσιο της εμπορευματοποίησης γίνονται.
Η ορθόδοξη αγιογραφία έχει συγκεκριμένα πρότυπα. Δεν είναι προιον φαντασίας και ελεύθερη τέχνη.
Η ορθόδοξη αγιογραφία έχει συγκεκριμένα πρότυπα , είναι εργαλείο για να ΔΙΑΒΑΖΕΙ ο άλλος τα δόγματα και όχι μια νατουραλιστική ή ρεαλιστική ιστοριούλα. Η παραπάνω εικόνα είναι μια βλακεία και μισή. Είναι σαν να τραγουδάμε την ώρα της λειτουργίας κοσμικά άσματα για τα καλά παιδιά πού πάνε εκδρομή. Μοιάζει με αυτά τα πόστερ πού απιεκονίζουν άζυμους άρτους, κολονάτα δισκοπότηρα, ξανθούς χριστούς, θηλυπρεπή αγγελάκια.Το κάθε πράγμα στον χώρο του. Δεν πρέπει να γίνονται όλα για συναισθηματικές ικανοποιήσεις και για τα ΛΕΦΤΑ.
Δειτε την ορθόδοξη εικόνα της Γεννησης και τις άλλες σχετικές εικόνες. Ο Ιωσήφ, μονίμως σε γεροντική ηλικία, είναι στο πλαι σχεδόν παραριγμένος. Δεν έχει σχέση ουτε με την μητέρα, ουτε με τον τόκο, ουτε με τον Χριστο τον ίδιο. Είναι κεί για να διακονεί το μυστήριο.Ονομάζεται υπ-ουργός του μυστηρίου, αλλά δεν έχει ουσιαστική σχέση με αυτό. Η θέση του είναι δευτερεύουσα και διακονική.
Η Εκκλησία μας για να αναβιβάσει και να αναδείξει το νόημα του ορθοδόξου γάμου, ποτέ δεν χρησιμοποίησε το παράδειγμα του Ιωσήφ και της Μαρίας, οι οποιοι άλλωστε δεν ήταν σε καθεστώς γάμου, αλλά σε νομική προστασία η μεν υπό τον δε. Πάντα προέβαλε την σχέση Νυμφίου Χριστού-Νύμφης Εκκλησίας ή νύμφης ψυχής και το θαύμα στην Κανά πού εγκαινίασε τον νέο κόσμο του θεού, την γαμήλια σχέση Θεού και ανθρώπου, μετατρέποντας την υδαρότητα αυτής της σχεσης σε μεστότητα ουσιαστική.
Στα ίδια πλαίσια κινείται και η θεολογία της λογχευθείσης του πλευράς.
Οπως η πρώτη Εύα πλάστηκε από την πλευρα του Αδάμ έτσι και η Εκκλησία από το Αίμα και το ΄Βάπτισμα του Χριστού. Τα πάντα στην ορθοδοξία είναι μυστηριακά και ξεφεύγουν από την ανθρώπινη θέληση και την κατά παραγγελίαν επιθυμία.
Άλλωστε στην ιερολογία και τις ευχές του Γάμου πουθενά δεν αναφέρεται η γαμική σχεση Ιωσηφ Μαρίας ενώ παρατιθενται όλα σχεδόν τα ζεύγη της ιερας ιστορίας.
Η ίδια η Εκκλησία μας θα πρέπει να θέσει κάποια όρια, αφού η φαντασία και η ανθρωπαρέσκεια η δική μας τα ξεπερνούν αφελώς.
Η ορθόδοξη αγιογραφία έχει συγκεκριμένα πρότυπα. Δεν είναι προιον φαντασίας και ελεύθερη τέχνη.
Η ορθόδοξη αγιογραφία έχει συγκεκριμένα πρότυπα , είναι εργαλείο για να ΔΙΑΒΑΖΕΙ ο άλλος τα δόγματα και όχι μια νατουραλιστική ή ρεαλιστική ιστοριούλα. Η παραπάνω εικόνα είναι μια βλακεία και μισή. Είναι σαν να τραγουδάμε την ώρα της λειτουργίας κοσμικά άσματα για τα καλά παιδιά πού πάνε εκδρομή. Μοιάζει με αυτά τα πόστερ πού απιεκονίζουν άζυμους άρτους, κολονάτα δισκοπότηρα, ξανθούς χριστούς, θηλυπρεπή αγγελάκια.Το κάθε πράγμα στον χώρο του. Δεν πρέπει να γίνονται όλα για συναισθηματικές ικανοποιήσεις και για τα ΛΕΦΤΑ.
Δειτε την ορθόδοξη εικόνα της Γεννησης και τις άλλες σχετικές εικόνες. Ο Ιωσήφ, μονίμως σε γεροντική ηλικία, είναι στο πλαι σχεδόν παραριγμένος. Δεν έχει σχέση ουτε με την μητέρα, ουτε με τον τόκο, ουτε με τον Χριστο τον ίδιο. Είναι κεί για να διακονεί το μυστήριο.Ονομάζεται υπ-ουργός του μυστηρίου, αλλά δεν έχει ουσιαστική σχέση με αυτό. Η θέση του είναι δευτερεύουσα και διακονική.
Η Εκκλησία μας για να αναβιβάσει και να αναδείξει το νόημα του ορθοδόξου γάμου, ποτέ δεν χρησιμοποίησε το παράδειγμα του Ιωσήφ και της Μαρίας, οι οποιοι άλλωστε δεν ήταν σε καθεστώς γάμου, αλλά σε νομική προστασία η μεν υπό τον δε. Πάντα προέβαλε την σχέση Νυμφίου Χριστού-Νύμφης Εκκλησίας ή νύμφης ψυχής και το θαύμα στην Κανά πού εγκαινίασε τον νέο κόσμο του θεού, την γαμήλια σχέση Θεού και ανθρώπου, μετατρέποντας την υδαρότητα αυτής της σχεσης σε μεστότητα ουσιαστική.
Στα ίδια πλαίσια κινείται και η θεολογία της λογχευθείσης του πλευράς.
Οπως η πρώτη Εύα πλάστηκε από την πλευρα του Αδάμ έτσι και η Εκκλησία από το Αίμα και το ΄Βάπτισμα του Χριστού. Τα πάντα στην ορθοδοξία είναι μυστηριακά και ξεφεύγουν από την ανθρώπινη θέληση και την κατά παραγγελίαν επιθυμία.
Άλλωστε στην ιερολογία και τις ευχές του Γάμου πουθενά δεν αναφέρεται η γαμική σχεση Ιωσηφ Μαρίας ενώ παρατιθενται όλα σχεδόν τα ζεύγη της ιερας ιστορίας.
Η ίδια η Εκκλησία μας θα πρέπει να θέσει κάποια όρια, αφού η φαντασία και η ανθρωπαρέσκεια η δική μας τα ξεπερνούν αφελώς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου