ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Δος μου κι εμένα άνεση, Παναγιά μου,
πριν ν’ απέλθω και πλέον δεν θα υπάρχω.(Αλεξ. Παπαδ.)

Τετάρτη, Οκτωβρίου 18, 2017

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΜΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Ο Μητροπολίτης και οι ιερείς ως μοναδικοί και γνήσιοι εκφραστές της τοπικής Εκκλησίας αφουγκραζόμενοι τους κραδασμούς της κοινωνίας και την αγωνία μαθητών, γονέων, κηδεμόνων και εκπαιδευτικών των νησιών μας για το μάθημα των θρησκευτικών σε όλες τις βαθμίδες , πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αφού έγινε σχετική μελέτη και ανάλυση των «Φακέλων Μαθήματος», ιδιαιτέρως για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, κατέληξε στα εξής:
Α)Οι φάκελοι μαθήματος δεν παρέχουν στην μαθητιώσα νεολαία ελληνορθόδοξη αγωγή και εκπαίδευση, καθόσον απουσιάζει το Αληθινό Πρόσωπο του Χριστού και παρουσιάζεται ένας «Χριστός» παραμορφωμένος κατά τα πρότυπα της Νέας Τάξης Πραγμάτων, προβάλλεται η εικόνα ενός απροσώπου αφηρημένου Θεού , σχετιζομένου με όλες τις θρησκείες και ιδεολογίες της γης, ουσιαστική άρνηση της καθώς εστί ιστορικής παρουσίας του Ιησού Χριστού, ως Κεφαλής της Εκκλησίας. Δεν παρουσιάζεται ο Χριστός ως άξονας της ιστορίας, αλλά ως ένα σχετικό πρόσωπο μέσα στην ιστορία και σύμβολο αφηρημένου προσδιορισμού και ταυτότητας,κατά τις θεωρήσεις εθνών και θρησκειών, προβάλλοντας το τερατούργημα της πανθρησκείας.
Β)Τα Ιερά Κείμενα της Παλαιάς και Καινής διαθήκης και της Ιεράς Παραδόσεως και των αγίων Πατέρων, τα χρησιμοποιούν κατά βούληση. Τα εξομοιώνουν με τα λεγόμενα ιερά κείμενα και πηγές πίστεως , άλλων θρησκειών (ισλάμ,ιουδαϊσμός), με την καλή πρόφαση της θρησκειολογίας, ενώ ουσιαστικά οι αναφορές δεν είναι θρησκειολογικού τύπου και αναφοράς, αλλά ένας ανεκδιήγητος συγκρητισμός, σε γνωστικό επίπεδο αντιπαιδαγωγικός, στο δε θεολογικό επίπεδο εξυπηρετεί το ιδεολόγημα «πώς όλες οι θρησκείες είναι ένα και πώς όλοι οι θρησκευόμενοι πιστεύουν και ομολογούν έναν θεό». Παράλληλα παρουσιάζεται ένας δογματικός μινιμαλισμός, ο οποίος έχει ως στόχο να διαπλάσει οικουμενιστικές συνειδήσεις, σε βάρος της ελληνορθόδοξης ταυτότητας.
Γ)Υπάρχει ένα συνονθύλευμα κειμένων και εικόνων, πού αποπροσανατολίζει τον μαθητή από την καθ’εαυτή χριστιανική αλήθεια, συγχέει ιερές εικόνες με υποκειμενικές παραστάσεις και κυρίως παραθέτει τραγούδια,ποιήματα και ετερόκλητα κείμενα, των οποίων η κατεύθυνση έχει αναφορά σε αλλότριες ιδεολογίες από την ελληνορθόδοξη παράδοση και εξυπηρετεί συγκεκριμένες σκοπιμότητες .Το καθεστώς της Νέας Τάξης Πραγμάτων κατευθύνει τα πράγματα στην παγκόσμια παιδεία, έχοντας ως στόχο τις αθώες ψυχές και τους άπλαστους χαρακτήρες των παιδιών μας. Το περιεχόμενο της ύλης των φακέλων δεν ανταποκρίνεται στην ηλικία και στις γνωσιολογικές ανάγκες των παιδιών και δεν τα σέβεται διόλου. Χρησιμοποιεί ύπουλες στρατηγικές και παίζει πολιτικά παιχνίδια σε βάρος της διαμόρφωσης του ήθους και του χαρακτήρα τους. Δημιουργεί μια νεοταξική παιδεία με στόχο την απώλεια της ταυτότητας των λαών, όπως αυτή πηγάζει από κάθε θρησκευτική και πολιτιστική του παράδοση, με απώτατο σκοπό μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία-οδοστρωτήρα.
Δ) Η χριστιανική θεώρηση της διαφορετικότητας δεν έχει καμία σχέση με αυτήν την «διαφορετικότητα» κάποιων παραγράφων των φακέλων μαθήματος στις μικρές τάξεις του δημοτικού.Η αγάπη ,για την ορθόδοξη πίστη, είναι δεδομένη στο πρόσωπο του πεπτωκότος ανθρώπου. Δεν την προσλαμβάνει όμως για να την κάνει κτήμα της, αλλά για να την θεραπεύσει.Οπότε κάθε άλλη θεώρηση της διαφορετικότητας, πέραν της διδασκαλίας του Κυρίου Ιησού Χριστού,η οποία προβάλλεται ως πρότυπο στην εποχή μας, για να μας διχάσει σε προοδευτικούς και αναχρονιστικούς, πόρρω απέχει από την ευαγγελική διδασκαλία και την διδασκαλία της ορθόδοξης παράδοσης.Τα παρόντα βιβλία με μια «παιδαγωγική» κοπτοραπτική επιχειρούν να αντλήσουν επιχειρήματα μέσα από την αγία Γραφή και την ζωή της Εκκλησίας, εναντίον της αγίας Γραφής και της Εκκλησίας.
Ε)Παρατηρούμε ότι το μάθημα των θρησκευτικών έχει υποβαθμιστεί. Τα βιβλία έγιναν φάκελοι. Παρότι δεν άλλαξε ο τίτλος του μαθήματος «Θρησκευτικά», ιδίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έγινε ένα συγκρητιστικό μάθημα,για το οποίο η γνωστική ικανότητα των μαθητών δεν είναι επαρκής για να δεχθεί τα δεδομένα γνώσεων.Το μάθημα έχει υποβαθμιστεί σε θέμα ωρών, κατήντησε «ελεύθερη ώρα» και το τραγικότερο έχει περισσότερα στοιχεία κοινωνικής και πολιτικής αγωγής,φιλολογίας, λογοτεχνίας και φιλοσοφίας, παρά θεολογίας.Τα παιδιά μας, είτε το θέλουν κάποιοι είτε όχι, είναι μεγαλωμένα σε ένα ελληνορθόδοξο περιβάλλον, με συγκεκριμένες προσλαμβάνουσες και παραστάσεις, ήθη, έθιμα τα οποία πηγάζουν από τα βάθη των αιώνων και είναι ρίζα για το μέλλον τους.Η ύλη των φακέλων προσπαθεί να αποκόψει αυτή την ρίζα και να μεγαλώσει τα παιδιά μας στο θερμοκήπιο της νεοταξικής παιδείας, την στιγμή πού δίνει την ελευθερία σε αλλόδοξους και αλλόθρησκους μαθητές να επιλέγουν την ύλη του θρησκευτικού τους μαθήματος!
Παρακαλούμε τους εκπαιδευτικούς της καθ ημάς Μητροπόλεως να λάβουν καλοπροαίρετα υπ’όψιν τους την ανησυχία της τοπικής εκκλησίας , όχι ως πίεση αλλά ως κάλεσμα της Μεγάλης Μάνας του Γένους μας, πού ονομάζεται Ορθόδοξη Εκκλησίας.
Καλούμε τους γονείς και κηδεμόνες όπως επανέλθουν με συνείδηση στην εκκλησιαστική ζωή και παράδοση, ώστε να δώσουν το καλό υπόδειγμα στα τέκνα τους . Είναι η ώρα των γονέων, καιρός εγρήγορσης, καιρός ελληνορθόδοξης αφύπνισης, καιρός ανάληψης ευθυνών. Είστε υπεύθυνοι για την πνευματική ανάπτυξη των παιδιών σας, μορφώνοντας αυτούς μέσα στην κατ οίκον εκκλησία της χριστιανική οικογένειας «εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου» και οδηγοί προς την πίστη στον Χριστό και στην ορθόδοξη εκκλησιαστική ζωή. Πλαισιώστε τα κατηχητικά, τα οποία καλούνται ως νέα «κρυφά σχολειά» να διδάξουν Χριστό και Ελλάδα, πάνω από πολιτικές ιδεολογίες και κομματικές σκοπιμότητες!
Παρακαλούμε το Υπουργείο Παιδείας να επαναφέρει τα περσινά βιβλία( περιόδου 2016-2017) και να ν’ αναδιαμορφώσουν άμεσα τους στόχους του Προγράμματος Σπουδών περί του θρησκευτικού μαθήματος, σε ουσιαστικό και καίριο διάλογο με την επίσημο Ελλαδική Εκκλησία και να την δεχτούν ως ισότιμο συνομιλητή και ισχυρό θεσμικό φορέα της ελληνικής κοινωνίας.
Ως έλληνες ακρίτες του Αιγαίου, φυλάμε Θερμοπύλες, όχι μόνο γεωγραφικές, αλλά κυρίως πολιτισμικές και έχουμε κύριο λόγο στις κεντρικές λήψεις αποφάσεων για την μόρφωση και το μέλλον των παιδιών μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: