Eλεημοσύνη από προϊόντα αρπαγής και αδικίας δεν γίνεται δεκτή από τον
Θεό σαν θυσία. Αλλά μάλιστα είναι βδέλυγμα και καταδίκη.
Ο Χριστός είπε
στους Φαρισαίους: Καθαρίστε πρώτα το εσωτερικό του πιάτου και μετά το
πιάτο. Τί ωφελεί να είναι τα σκεύη καθαρά και τα χέρια σου νιμμένα, και
έσωθεν η παροψίς να είναι μεστή πάσης ακαθαρσίας, αρπαγής και αδικίας;
Ο
άγιος Γρηγόριος Νύσσης λέει χαρακτηριστικά: Αν ήξερε ο φτωχός, πώς
αυτά πού του προσφέρεις είναι από αδικίες και αρπαγές, δεν
θα τα είχε δεχτεί, αφού θα ένιωθε πώς κατατρώει τις σάρκες του αδελφού
του, τον οποίο αδίκησες.
Και στην νηστεία μας, καθαρές τροφές δεν είναι
μόνο οι αλάδωτες και οι λιτές, αλλά αυτές πού είναι προϊόν τίμιας
εργασίας και όχι αρπαγής, τοκογλυφίας, κερδοσκοπίας, κλοπής, αδικίας.
Αυτά όλα είναι ακαθαρσία και υπερηφάνια έναντι του Κυρίου.
Κάθε
ειλικρινής μετάνοια και θυσία, προϋποθέτει όχι μόνον μεταμέλεια και
στέρηση,αλλά αποκατάσταση της αδικίας και συμφιλίωση. Και έπειτα νήστεψε
και πρόσφερε το δώρον σου στον Θεό.
Τέλος, ούτε η ελεημοσύνη, ούτε η
νηστεία, ούτε η κακοπάθεια ξεπλένουν την αδικία και την κλοπή. Αντίθετα,
επιβαρύνουν τον πονηρό άνθρωπο, γιατί είναι θυσίες δαιμονικές. Γιατί
είναι γραμμένο πώς διόρθωσε το πάθος με την ανάλογη αρετή. Την
υπερηφάνεια με την ταπείνωση, την κλοπή με την αποκατάσταση, την αδικία
με την συγχώρεση και απόδοση των κλαπέντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου