ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Δος μου κι εμένα άνεση, Παναγιά μου,
πριν ν’ απέλθω και πλέον δεν θα υπάρχω.(Αλεξ. Παπαδ.)

Κυριακή, Ιανουαρίου 17, 2010

Η πνευματική διαθήκη του γέροντα Πορφυρίου


"Αγαπητά πνευματικά μου παιδιά,

Τώρα που ακόμη έχω τας φρένας μου σώας, θέλω να σας πω μερικές συμβουλές. Από μικρό παιδί όλο στις αμαρτίες ήμουνα. Και όταν με έστελνε η μητέρα μου να φυλάξω τα ζώα στο βουνό, γιατί ο πατέρας μου, επειδή ήμασταν πτωχοί, είχε πάει στη διώρυγα του Παναμά, για εμάς τα παιδιά του, εκεί που έβοσκα τα ζώα, συλλαβιστά διάβαζα το βίο του Αγίου Ιωάννου του Καλυβίτου και πάρα πολύ αγάπησα τον Άγιο Ιωάννη και έκανα πάρα πολλές προσευχές, σαν μικρό παιδί που ήμουνα 12-15 χρόνων, δεν θυμάμαι ακριβώς καλά. Και θέλοντας να τον μιμηθώ, με πολύ αγώνα, έφυγα από τους γονείς μου κρυφά και ήλθα στα Καυσοκαλύβια του Αγίου Όρους και υποτάχθηκα σε δύο Γέροντες αυταδέλφους, Παντελεήμονα και Ιωαννίκιο. Μου έτυχε να είναι πολύ ευσεβείς και ενάρετοι και τους αγάπησα πάρα πολύ και γι' αυτό, με την ευχή τους, τους έκανα άκρα υπακοή. Αυτό με βοήθησε πάρα πολύ, αισθάνθηκα και μεγάλη αγάπη και προς το Θεό και πέρασα πάρα πολύ καλά. Αλλά, κατά παραχώρηση Θεού, για τις αμαρτίες μου, αρρώστησα πολύ και οι Γέροντές μου μου είπαν να πάω στους γονείς μου στο χωριό μου εις τον Άγιο Ιωάννην Ευβοίας.Και ενώ από μικρό παιδί είχα κάνει πολλές αμαρτίες, όταν ξαναπήγα στον κόσμο, συνέχισα τις αμαρτίες, οι οποίες μέχρι σήμερα έγιναν πάρα πολλές. Ο κόσμος όμως με πήραν από καλό και όλοι φωνάζουνε ότι είμαι άγιος. Εγώ όμως αισθάνομαι ότι είμαι ο πιο αμαρτωλός άνθρωπος του κόσμου. Όσα ενθυμόμουνα βεβαίως τα εξομολογήθηκα και γνωρίζω ότι γι' αυτά που εξομολογήθηκα με συγχώρησε ο Θεός, αλλά όμως τώρα έχω ένα συναίσθημα ότι και τα πνευματικά μου αμαρτήματα είναι πάρα πολλά και παρακαλώ όσοι με έχετε γνωρίσει να κάνετε προσευχή για μένα, διότι και εγώ, όταν ζούσα, πολύ ταπεινά έκανα προσευχή για σας. Αλλά όμως, τώρα που θα πάω για τον ουρανό, έχω το συναίσθημα ότι ο Θεός θα μου πη: Τι θέλεις εσύ εδώ; Εγώ ένα έχω να του πω: Δεν είμαι άξιος, Κύριε, για εδώ, αλλά ό,τι θέλει η αγάπη σου ας κάμη για μένα. Από εκεί και πέρα, δεν ξέρω τι θα γίνη. Επιθυμώ όμως να ενεργήση η αγάπη του Θεού.Και πάντα εύχομαι τα πνευματικά μου παιδιά να αγαπήσουν το Θεό, που είναι το παν, για να μας αξιώση να μπούμε στην επίγειο άκτιστη Εκκλησία του. Γιατί από εδώ πρέπει να αρχίσουμε. Εγώ πάντα είχα την προσπάθεια να προσεύχωμαι και να διαβάζω τους ύμνους της Εκκλησίας, την Αγία Γραφή και τους βίους των Αγίων μας και εύχομαι και εσείς να κάνετε το ίδιο. Εγώ προσπάθησα με τη χάρι του Θεού να πλησιάσω τον Θεό και εύχομαι και σεις να κάνετε το ίδιο.Παρακαλώ όλους σας να με συγχωρέσετε για ό,τι σας στενοχώρησα.

Ιερομόναχος Πορφύριος

Εν Καυσοκαλυβίοις τη 4/17 Ιουνίου 1991"


πηγή

3 σχόλια:

πηνελοπη είπε...

καλη εν κυριω εσπεραν πατερ...θα ηθελα να σας ευχαριστησω που βαλατε παλαιες αναρτησεις στο αριστερο μερος της ιστοσελιδας.γινεται και πιστευω οχι μονον απο ανβωνος αλλα και απο τον υπολογιστη ,καταπληκτικη δουλεια πιστευω ο πιο ομορφος ιστοχωρος που εχω συναντησει μεχρι στιγμης,που μπορω να βρω σχεδων αυτα που θα με κανουν να ξεφυγω απο τα κοσμικα και να πεταξω στα ουρανια!εκεινο που κατα την ατελη μου γνωμη λειπει απο αυτον τον ιστοχωρο ειναι ενας ψαλμος που κατα την γνωμη μου σε κανει και κλαις και θες να βρισκεσαι εκει πανω στον ουρανο...σε χαμιλη ενταση...ετσι ωστε να μπορει να διαβαζει καποιος κατι και να το καταλαβαινει αλλα και ταυτοχρονα να ο ψαλμος να τον συγγινει και να τον ανεβαζει στον θρονο του θεου.και κατα την ατελη μου παντα γνωμη ειναι ο ψαλμος18 Α''ΕΙς ΠΑΣΑΝ ΤΗΝ ΓΗΝ''.ΕΓΩ ΑΝΟΙΓΩ ΤΟ YOUTYBE....ΨΑΛΜΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΟ ΣΑΙΤ ΣΑς και μου αρεσει παρα πολυ γιατι θερμενεται η ψυχη με αυτα που διαβαζεις και ακους και βγαινοντας εχεις την επιθυμια να προσευχηθεις ,να ψαλεις....αυτος ο ψαλμος ακουγεται περισσοτερο στα μοναστηρια και λιγοτερο στις εκκλησιες και ειναι πολυ ομορφος ψαλμος κατα την γνωμην μου.επεισης θα προτιμουσα καθε μηνα να μπαινει ενας τιτλος και να ακολουθουν ερωτησεις απο κατω που ομως θα ειναι για καθε μηνα μια απο τις 10 εντολες...δηλαδη ου μοιχευσεις....ερωτησεις .....να κανω μια ερωτηση και να λεγω πανω στην αμαρτια αυτη ...ου κεψεις ας πουμε οπωτε κανω ερωτηση εγω π,χ...ειναι κλοπη να λες οτι δεν εχεις ενω εχεις? και απαντατε εσεις αλλος κανει αλλη ερωτηση...ετσι λιγο λιγο να καταλαβει και ο κοσμος την ουσια απο τις εντολες στην παλαια διαθηκη..ολα τα αλλα ειναι και τινουν προς το τελειον διοτι ο κυριος ειναι τελειος!!!πολυ καλες και οι ερωτησεις για την φορολογια της εκκλησιας!αν παλι δν γινεται γιατι δεν υπαρχει χρονος ενταξει..οπως αγαπατε,,,εγω ειπα μια γνωμη απλως./////αν νομιζετε πως δεν πρεπει να δημοσιευτει αυτο το σχολιο ενταξει μην το δημοσιευσετε...εγω θα ηθελα να γινει αυτο διοτι ο κοσμος δεν παει στην εκκλησια ουτε και στα κυρηγματα και βλεπεις δεν ξερουν τον νομο του θεου και αυτο ειναι σαν ενα ειδος κηρυγματος οπου θα προβληθει ο νομος του θεου εις βαθος και πολλοι που ξερουμε τον νομο εχουμε ακομη αποριες...εγω εχω παρα πολλες αποριες ας πουμε οσον αφορα την '''αγαπη του πλησιον''' και την αγαπη του θεου...φανταστειτε ποσο ορφανοι ειναι οι ψυχικοι οφθαλμοι αυτων που δεν ξερουν καν τι ειναι μοιχεια,πορνια...κ.λ.π----δεν ξερω μια σκεψη εκανα και σας την εκθετω.....με εκτιμηση///////πηνελοπη

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Καλησπέρα Πηνελόπη. Σε ευχαριστώ για τα πολύ καλά σου λόγια. Όταν ξεκίνησα αυτό το ιστολόγιο, είπα να γράφω μια φορά τον μήνα ή και περισσότερο, κάποιες δικές μου σκέψεις. Ετσι σαν προσωπικο ημερολογιο. Ο Κύριος το θέλησε όμως και το ιστολόγιο ενημερώνεται συχνότερα. Συνήθως βάζω κείμενα εδώ που με αγγίζουν άμεσα, όχι μόνο για να ωφελήσω αλλά και ωφεληθώ. Για να τα έχω κάπου μαζεμένα, καταλαβαίνεις. Πάντως σου συνιστώ τις σελίδες που πρότεινω στη μέση της σελίδας και αργότερα θα προστεθούν κι άλλα ποικίλλα θέματα. Χρόνο να έχουμε και όρεξη και ο Κύριος να τα οικονομήσει.

Σκέφθηκα στην αρχή να βάλω κάποιο ηχητικό αρχείο, αλλά επειδή προσωπικά με κουράζουν τα Blogs με αυτοματοποιημένα πρόγραμματα μουσικής, ιδιαίτερα τις περίεργες νυκτερινές ώρες, δεν το έκανα. Πάντως αν πας στο τέλος της σελίδας έχει ένα widget με αγιορείτικα κεκραγάρια. Πατάς το play ακούς. Αργότερα θα ανεβάσω κι άλλα. Πραγματικά, εκεί έξω υπάρχει μεγάλη δυστυχία πνευματική. Εμείς οι ίδιοι οι ιερείς και οι πιστοί και ο γράφων ζούμε την βιοτική τραγωδία και δύσκολα μένουμε απερίσπαστοι από τους πειρασμούς.
Θυμάμαι τα λόγια του αγίου Γρηγορίου για τους φτωχούς, που κοιτάνε τους πλούσιους στα χέρια σαν να κοιτούν τον Θεό τους. Όχι πως νιώθω πλούσιος. Είμαι πολύ φτωχός πνευματικά, στο λέω δίχως ταπεινολογία. Όμως τους θησαυρούς που βρίσκω εδώ στο διαδίκτυο και στα βιβλία θα τους μοιράζομαι και σ'αυτό και στα άλλα δύο blogs. Το διαδίκτυο και τα πνευματικά-πατερικά έργα , το ορθόδοξο υλικό που αναρτούν οι πατέρες και οι αδελφοί μου στάθηκε πολύτιμο στην κηρυγματική διακονία μου στην εκκλησία. Αλλά και τα πρόσωπα και οι σχέσεις που μπορείς να αναπτύξεις μέσα από έναν αδελφικό, αληθινό,ανθρωπινο διάλογο μαλακώνουν την καρδιά. Και αυτό λείπει από την κοινωνία. Ακόμα και όταν αγριεύω με θλίψη βαθιά, σκέφτομαι το καθήκον μου το έκανα, ας κρίνει ο Θεός και αναπαύομαι.

Να χεις μια όμορφη βδομάδα.

πηνελοπη είπε...

καλη ημερα εν κυριω πατερ! ευχαριστω για την επεξηγηση που κανατε οσον αφορα τον ιστοτοπο...οι ψαλμοι ,βρηκα οτι ηταν ως επρεπε δια εμενα διοτι καρδιακως τρελλενομαι δια τους αγιοριτικους υμνους....και βλεπω πως εχουμε πολυ μελλων ακομη πνευματικο...Αδελφικα δε,σας λεγω...εκεινο που πρεπει να τρεμουμε ειναι μη χασουμε τα πνευματικα αγαθα που ο κυριος διδει. μη γενοιτω.. διοτι πραγματι στην πολη ειναι πολυ δυσκολο να σωθει ανθρωπος αλλα οχι και ακατορθωτο.Εδω μοναχοι εξεπεσαν και εμειναν εγκλειστοι για πολλα -πολλα χρονια εν μετανοια και πολλα πολλα δακρυα και ομως ο κυριος μας τους συνχωρεσε.Αλλα να εχουμε παντοτε φοβο.θα ηθελα να βαζατε και αποσπασματα του γεροντος ιωσηφ,απο το βιβλιο ''εκφρασις μοναχικης εμπειριας''εκδοσεως ιερας μονης φιλοθεου που εχει γραμματα μοναχων--κοσμικων περι της θειας χαρης--πνευματικα ουσιωδη,θαυμαστα και πιστευτα...καλη εν κυριω πνευματικη ημερα...και ευχομαι σε ολον τον κοσμο ολοι μαζι ραντεβου στην ανω ιερουσαλημ αδελφια γυρω απο τον θρονο του κυριου μας..αν και ειναι δυσκολο να το αξιζουμε.Καλη δυναμη σε ολους---με- εκτιμηση...πηνελοπη///ευχαριστουμε για την εργασια που κανετε δια εμας--που φωτιζετε τους υπολογιστες μας με πνευματικη γνωση δεν υπηρχε περιπτωση να εχουμε τοσα πολλα βιβλια στο σπιτι μας--και πιο πολυ τον κυριο που δινει και δινει και δινει και μεχρι και το αιμα του εδωσε δια εμας!!!