Ύστερα, ένας Νομομαθής είπε, Και τι
έχεις να πεις για τους Νόμους μας,
Δάσκαλε;
Κι εκείνος αποκρίθηκε:
Σας κάνει χαρά να ορίζετε νόμους,
Κι ωστόσο σας κάνει μεγαλύτερη χαρά
να τους παραβιάζετε.
Σαν τα παιδιά που παίζουν στην ακρο-
γιαλιά και χτίζουν πύργους από άμμο μ' επι-
μονή και αφοσίωση και μετά τους καταστρέ-
φουν με γέλια.
Αλλά ενώ εσείς χτίζετε τους αμμόπυργούς
σας, η θάλασσα φέρνει πιο πολύ άμμο στην
ακτή, κι όταν εσείς τους καταστρέφετε η θά-
λασσα γέλα μαζί σας.
Πραγματικά, η θάλασσα γελά πάντα με
τον αθώο.
Αλλά τι να πω για κείνους για τους ο-
ποίους η ζωή δεν είναι ωκεανός, και οι αν-
θρώπινοι νόμοι δεν είναι αμμόπυργοι,
Γι' αυτούς που η ζωή είναι ένας βράχος,
κι ο νόμος το κοπίδι που μ' αυτό σμιλεύουν
το βράχο για να μοιάσει στη μορφή τους;
Και τι να πω για τον ανάπηρο που μισεί
τους χορευτές;
Και τι να πω για το βόδι που αγαπά το
ζυγό του και βλέπει τα ζαρκάδια και τα ελά-
φια του δάσους σαν άστατα κι αλήτικα πλά-
σματα;
Και τι να πω για το γέρικο ερπετό που
δεν μπορεί ν' αλλάξει το δέρμα του, και απο-
καλεί όλα τ' άλλα γυμνά και ξεδιάντροπα;
Και τι να πω για κείνον που έρχεται πολύ
νωρίς στο γαμήλιο συμπόσιο, και όταν παρα-
φάει και κουραστεί, φεύγει λέγοντας ότι όλα
τα συμπόσια είναι βέβηλα και όλοι οι συμπο-
σιαστές παραβάτες του νόμου;
Τι μπορώ να πω για όλους αυτούς εκτός
από το ότι κι αυτοί στέκονται μέσα στο φως
του ήλιου, αλλά με τη ράχη τους γυρισμένη
στην όψη του ήλιου;
Αυτοί βλέπουν μόνο τις σκιές τους, και οι
ίσκιοι τους είναι οι νόμοι τους.
Και τι είναι ο ήλιος γι' αυτούς εκτός από
αυτό που ρίχνει ίσκιους;
Και τι άλλο είναι γι' αυτούς η αναγνώ-
ριση των νόμων παρά το να σκύβουν και να
χαράζουν το περίγραμμα της σκιάς τους πά-
νω στη γη;
Αλλά εσείς που βαδίζετε έχοντας κατά
πρόσωπο τον ήλιο, ποιές εικόνες που ζωγρα-
φίζονται στη γη μπορούν να σας κρατήσουν;
Εσείς που ταξιδεύετε με τον άνεμο, ποιός
ανεμοδείκτης μπορεί να κατευθύνει την πο-
ρεία σας;
Ποιος ανθρώπινος νόμος θα σας περιορίσει
αν σπάσετε το χαλινό σας, αλλά όχι επάνω
στην πόρτα της φυλακής κάποιου άλλου;
Ποιούς νόμους θα φοβηθείτε εσείς αν χο-
ρεύετε, χωρίς όμως να σκοντάψετε πάνω στις
σιδερένιες αλυσίδες οποιουδήποτε ανθρώπου;
Και ποιος είναι εκείνος που θα σας σύρει
στη δικαιοσύνη αν ξεσχίσετε τα φορέματά
σας, χωρίς όμως να τ' αφήσετε στο δρόμο
κανενός ανθρώπου;
Λαέ της Ορφαλεζίας, μπορείτε να βου-
βάνετε το τύμπανο, και μπορείτε να λύσετε
τις χορδές της λύρας, αλλά ποιος μπορεί να
διατάξει τον κορυδαλό να μην τραγουδά;
από τον Κήπο του Προφήτη
3 σχόλια:
XAIRE PATER, AYTOS O XALIL INDOYISTHS EINAI ´H MOYSOYLMANOS;...
Χαίρε Γεώργιε. Δεδομένου ότι είναι από τον Λίβανο, μάλλον ανατράφηκε ως μουσουλμάνος ή χριστιανός. Αλλά δεν ξέρω συγκεκριμένα. Νομίζω πώς ήταν απλά μυστικιστής.
Δεν έχει σημασία. Η ανάρτηση αυτή είναι μάθημα πολιτικής ηθικής και οικονομίας και δεν έχει σχέση με την πίστη. Όπως ακριβώς μπορούμε να μαθαίνουμε από τον Θουκυδίδη,τον Κικέρωνα και τον Φίλωνα.
Έχει γράψει και ένα ποιητικό βιβλίο για τον Χριστό, στον οποίο αναφέρεται με απόλυτο σεβασμό και αγάπη (φυσικά πέρα από τα πλαίσια της ομολογίας).
Χριστος Ανέστη Πατερες
Εχω το βιβλιο του αν το θελετε μπορω να σας το δανεισω
Δημοσίευση σχολίου